Piața turismului în Spania

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 4082
Mărime: 31.49KB (arhivat)
Publicat de: Veniamin Grigore
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

Turismul şi importanţa strategică a acestuia în cadrul economiei europene au fost recunoscute de toate instituţiile europene în declaraţii atât formale cât şi informale care consolidează rolul acestuia, transmiţând mesajul în rândul tuturor părţilor interesate şi dând un impuls puternic acestui sector. Importanţa turismului nu ţine doar de consideraţii economice, ci şi de relevanţa sa socială în cadrul construirii Europei cetăţenilor. Chiar şi recunoscând acest impuls, mai rămân multe de făcut pentru ca turismul să ajungă să deţină un rol-cheie în politica europeană, atât în prezent cât şi în viitor.

Turismul reprezintă într-adevăr una dintre activităţile economice cu cel mai semnificativ potenţial pentru a genera creştere şi locuri de muncă în UE. În accepţiune restrânsă, turismul contribuie în prezent cu aproximativ 4% la BIP-ul UE, variind între 2% într-o serie de noi state membre şi 12% în Malta. Contribuţia indirectă a turismului la PIB este mult mai mare, acesta generând indirect mai mult de 10% din PIB-ul UE şi asigurând aproximativ 12% din locurile de muncă.

Turismul, la fel ca şi alte activităţi economice, se desfăşoară în interiorul unui mediu modelat de o multitudine de forţe. Cererea şi mai ales oferta de turism internaţional, adică localizarea celor două capete ale unui flux turistic internaţional sunt influenţate de acţiunile şi politicile guvernamentale. Chiar şi cele mai atractive destinaţii nu au valoare de piaţă decât în condiţiile existenţei unui cadru legal de organizare şi funcţionare a industriei turistice naţionale, precum şi a condiţiilor adecvate cererii turistice externe.

Cap I. Turismul in Europa

1. Evoluţia turismului europen şi tendinţele actuale

Evoluţia, turismului european se caracterizează, printr-o tendinţă de creştere datorită influenţei factorilor economici, demografici, politici, sociali. Turismul european are, în această situaţie, cea mai importantă creştere datorită dorinţei oamenilor de a vizita alte ţări, de a cunoaşte alte civilizaţii, obiceiuri dar şi datorită progresului tehnic înregistrat în domeniul transporturilor, progres care permite călătorii mai rapide şi mai confortabile pe distanţe din ce în ce mai lungi.

Evoluţia turismului european se poate aprecia prin acţiunea a doi indicatori: sosirile/plecările de turişti şi încasările/cheltuielile din turismul european.

Turismul european se afla sub cele mai bune auspicii. In 2005, 458 de milioane de turisti (indiferent de origine), au vizitat batranul continent, ceea ce reprezinta nu mai putin de 54,4 % din totalul vizitelor la scara mondiala.

Orice turist poate spune ca, in Europa, gasesti intotdeauna motive de a-ti prelungi calatoria la nesfarsit. Lucru valabil mai ales in cazul europenilor, care au rezervat 80 % din noptile de cazare de peste vara. Nimic nou, de altfel: in 2006, aproximativ 88% din noptile disponibile in unitatile de cazare colectiva au fost rezervate de turistii din Uniunea Europeana.

Dintre europenii cu chef de plimbare, germanii si britanicii sunt, incontestabil, campioni ai migratiilor estivale, indiferent ca este vorba de sejururi in cadrul sau in afara Uniunii.

Tabel 1. Principalele destinaţii ale Europei în 2005

Rang Ţara Sosiri (mil) Rang Încasări

(mld $)

1 FRANTA 76,0 3 42,3

2 SPANIA 55,6 2 47,9

3 ITALIA 36,5 4 35,4

4 GERMANIA 21,5 7 29,2

5 TURCIA 20,3 8 18,

6 AUSTRIA 20,0 9 15,5

Sursa: http://www.unwto.org

In 2007, numarul turistilor la nivel mondial a fost de 903 milioane de persoane, in crestere cu 6,6% fata de anul 2006, peste asteptari. In ciuda actualei crize financiare, OMT mentine previziunile pe termen lung, estimand o crestere a numarului de turisti, la 1,6 miliarde de persoane, in 2020.

In primele opt luni ale anului 2008 , s-a inregistrat o crestere medie de 3,7%, potrivit OMT.

Estimările Organizaţiei Mondiale a Turismului prevăd că, în perspectiva anilor 2020 turismul se va caracteriza prin:

• 1,56 mld. sosiri turişti internaţionali, dintre care 1,2 miliarde vor fi intra-regionale şi 0,4 miliarde vor fi interregionale;

• totalul sosirilor de turişti pe regiuni arată că, în 2020, primele 3 regiuni vor fi Europa (717 milioane turişti), Asia de Est şi Pacific (397 milioane) şi Americile (282 milioane), urmate de Africa, Orientul Mijlociu şi Asia de Sud;

• 2.000 miliarde USD încasări;

• peste 253 milioane locuri de muncă, ceea ce reprezintă 9,0 % din totalul locurilor de muncă;

• 10,9 % din totalul investiţiilor de capital.

Preview document

Piața turismului în Spania - Pagina 1
Piața turismului în Spania - Pagina 2
Piața turismului în Spania - Pagina 3
Piața turismului în Spania - Pagina 4
Piața turismului în Spania - Pagina 5
Piața turismului în Spania - Pagina 6
Piața turismului în Spania - Pagina 7
Piața turismului în Spania - Pagina 8
Piața turismului în Spania - Pagina 9
Piața turismului în Spania - Pagina 10
Piața turismului în Spania - Pagina 11
Piața turismului în Spania - Pagina 12
Piața turismului în Spania - Pagina 13
Piața turismului în Spania - Pagina 14
Piața turismului în Spania - Pagina 15
Piața turismului în Spania - Pagina 16
Piața turismului în Spania - Pagina 17
Piața turismului în Spania - Pagina 18
Piața turismului în Spania - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Piata Turismului in Spania.doc

Te-ar putea interesa și

Promovarea Turismului Cultural în Europa de sud-vest

Introducere Ca alternativă a turismului clasic, turismul cultural sau turismul de cunoaştere reprezintă un subiect amplu promovat şi de mare...

Turismul Cultural

INTRODUCERE Turismul depinde într-o mare măsura de o “imagine” creată şi care se adresează în mod direct turiştilor. Consumatorii acestei...

Simularea schimburilor turistice potențiale între România și Uniunea Europeană

1.1. Comerţul internaţional cu servicii: delimitări conceptuale Sfera serviciilor depăşeşte astăzi cel puţin jumătate din activităţiile economiei...

Studiu Comparativ privind Dezvoltarea Turismului din Timisoara-Romania cu Cel din Sevilla-Spania

INTRODUCERE Turismul de factură religioasă apare în a II-a etapă a evoluţiei turismului, numită etapa pseudo-turistică, ce coincide perioadei...

Turism rural - pensiuni din Râșnov

Introducere Practicarea agroturismului s-a extins din ce în ce mai mult în a doua jumătate a secolului al XX-lea, în aproape tot continentul...

Dezvoltarea turismului rural în județul Vâlcea

INTRODUCERE Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsă în ultimii ani pentru a include orice călătorie în...

Analiza Indicatorilor Economici ai Spaniei

Capitolul I “Potentialul turistic in Spania” 1.1 Descrierea generala a Spaniei Spania este prin excelenta o piata primitoare de turisti....

Dezvoltarea Agroturismului pe Plan Internațional

Introducere Practicarea agroturismului s-a extins din ce în ce mai mult în a doua jumătate a secolului al XX-lea, în aproape tot continentul...

Ai nevoie de altceva?