Piața turistică a României

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 19 în total
Mărime: 705.70KB (arhivat)
Publicat de: Iulian Pașca
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Piata turistica a Romaniei

Date geografice generale

Denumirea oficiala: ROMANIA

Locatia geografica: Sud-estul Europei Centrale, nordul Peninsulei Balcanice, in bazinul Dunarii de Jos.

Iesire la Marea Neagra.

Vecinii: La nord-vest: Ungaria. La est: Ukraina, Republica Moldova, Marea Neagra. La sud: Bulgaria. La sud si sud-vest: Iugoslavia. La nord: Ucraina.

Suprafata tarii: 238.391 kmp (pozitia 12 in Europa).

Lungimea granitelor: 3.190,3 km.

Varsta Geologica: Aceeasi cu cea a continentului, aprox 550 milioane ani.

Relief: Suprafata muntoasa 31%, dealuri si platouri 33%, campii 36%.

Bazin hidrografic: Fluviul Dunarea in sudul tarii, cu o lungime de 1.075 km (din totalul de 2.850 km de la izvoare pana la varsarea in mare).

Rauri: Mures, Olt, Prut, Siret, Ialomita, Somes, Arges, Jiu, Raul Buzau, Raul Bistrita.

Lacuri: Aproximativ 2.300 de lacuri (2.650 km2).

Cele mai cunoscute sunt: lacul Razelm (415 km patrati), Sinoe (171 km patrati), Brates (21 km patrati), Tasaul (20 km patrati), Techirghiol (12 km patrati), Snagov (5,8 km patrati).

Climatul Temperat continental, cu influenta oceanica din vest, mediteraneana din sud-vest, excesiv continentala din nord-est.

Temperatura medie anuala este de aproximativ 8 grade Celsius in nordul tarii si 11 grade Celsius in sud.

Nivelul mediu al precipitatiilor nu depaseste anual 700 mm.

Capitata tarii este municipiul Bucuresti (1.521 kmp). Este impartit in 6 sectoare, cu o populatie totala de 2.066.723 locuitori. Municipiul este amplasat in sud-estul tarii, in Campia Romana, la o altitudine de 85 m.

PIATA TURISTICA

Piata turisticã este locul de întâlnire si confruntare a cererii cu oferta de produse turistice, special amenajatã pentru întâlnirea cumpãrãtorilor cu vânzãtorii pentru a-si schimba mãrfurile

ELEMENTELE PIETEI TURISTICE:

purtãtorii ofertei sunt prestatorii de servicii turistice

purtãtorii cererii sunt consumatorii de produse turistice

produsul turistic este ansamblul elementelor necesare satisfacerii turistului(cazare, alimentatie, transport, agrement)

spatiul economico-geografic este locul în care se desfasoarã actele de vânzare-cumpãrare

intervalul de timp este momentul în care se desfãsoarã actul de vânzare-cumpãrare

Piata turistica din Romania se numara intre cele mai dinamice din lume.

Romania se afla la o rascruce a drumurilor europene si este usor accesibila din orice punct cardinal pe caile ferate si pe drumurile transeuropene, pe calea aerului sau a apei (Dunarea, Marea Neagra). Relieful tarii, continand campii, dealuri si munti, este ideal pentru turism. Expansiunea pietei internationale de turism si voiaj continua. Fondurile cheltuite la nivel global pentru turism si calatorii au crescut in 2005 cu 5,7 la suta comparativ cu anul precedent, atingand suma-record de peste 6 bilioane de dolari, releva un studiu intocmit de World Travel & Tourism Council (WTTC) si prezentat la Berlin.

In topul celor mai indragite zece destinatii turistice, Romania ocupa locul patru, dupa Muntenegru, China si India. Potrivit WTTC, piata turistica din Romania va creste in perioada 2007 - 2016, in medie cu 7,9 % pe

an.

Este pentru prima oara cand Romania face parte din "Top Ten"- ul acestei branse.

Conținut arhivă zip

  • Piata Turistica a Romaniei.ppt

Te-ar putea interesa și

Studiu privind Piața Turistică din România

CUVÂNT ÎNAINTE Turismul se adresează unor segmente sociale largi şi răspunde din plin nevoilor acestora, detaşându-se printr-un înalt dinamism,...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Management și operațiuni în cadrul agenției de turism Oltextur

INTRODUCERE Turismul reprezintă prin conținutul și rolul său, un fenomen caracteristic civilizației actuale și una din componentele majore ale...

Piața turistică a Greciei

I.Introducere si elemente de cadru general 1. Introducere Nume oficial : Republica Elena Nume oficial scurt: Grecia Nume local lung: Elliniki...

Evoluții și Tendințe pe Piața Turistică din România

CAPITOLUL 1:COORDONATELE PIEŢEI TURISTICE DIN ROMÂNIA 1.1. Conţinutul si caracterizarea pieţei turistice Dinamica economică-socială antrenează...

Cercetări de marketing - piața turistică din România

Capitolul 1 Prezentarea pieţei, a firmei si a serviciului 1.1 Prezentarea pieţei turistice din România Turismul românesc încearcă să-şi...

Piața turistică a României

INTRODUCERE Turismul, ca fenomen economic şi social, a cunoscut dezvoltări spectaculoase în cea de-a doua jumătate a secolului XX. Dorinţa de a...

Promovarea cașcavalului ținutul Neamțului al firmei Lacta Han Prod produs tradițional românesc

1.Contextul natural şi socioeconomic al judetului Neamt: • Localizarea: Situat pe văile unor ape limpezi şi repezi (Bistriţa, Siretul, Moldova),...

Ai nevoie de altceva?