Extras din proiect
Piata turistica a Romaniei
Date geografice generale
Denumirea oficiala: ROMANIA
Locatia geografica: Sud-estul Europei Centrale, nordul Peninsulei Balcanice, in bazinul Dunarii de Jos.
Iesire la Marea Neagra.
Vecinii: La nord-vest: Ungaria. La est: Ukraina, Republica Moldova, Marea Neagra. La sud: Bulgaria. La sud si sud-vest: Iugoslavia. La nord: Ucraina.
Suprafata tarii: 238.391 kmp (pozitia 12 in Europa).
Lungimea granitelor: 3.190,3 km.
Varsta Geologica: Aceeasi cu cea a continentului, aprox 550 milioane ani.
Relief: Suprafata muntoasa 31%, dealuri si platouri 33%, campii 36%.
Bazin hidrografic: Fluviul Dunarea in sudul tarii, cu o lungime de 1.075 km (din totalul de 2.850 km de la izvoare pana la varsarea in mare).
Rauri: Mures, Olt, Prut, Siret, Ialomita, Somes, Arges, Jiu, Raul Buzau, Raul Bistrita.
Lacuri: Aproximativ 2.300 de lacuri (2.650 km2).
Cele mai cunoscute sunt: lacul Razelm (415 km patrati), Sinoe (171 km patrati), Brates (21 km patrati), Tasaul (20 km patrati), Techirghiol (12 km patrati), Snagov (5,8 km patrati).
Climatul Temperat continental, cu influenta oceanica din vest, mediteraneana din sud-vest, excesiv continentala din nord-est.
Temperatura medie anuala este de aproximativ 8 grade Celsius in nordul tarii si 11 grade Celsius in sud.
Nivelul mediu al precipitatiilor nu depaseste anual 700 mm.
Capitata tarii este municipiul Bucuresti (1.521 kmp). Este impartit in 6 sectoare, cu o populatie totala de 2.066.723 locuitori. Municipiul este amplasat in sud-estul tarii, in Campia Romana, la o altitudine de 85 m.
PIATA TURISTICA
Piata turisticã este locul de întâlnire si confruntare a cererii cu oferta de produse turistice, special amenajatã pentru întâlnirea cumpãrãtorilor cu vânzãtorii pentru a-si schimba mãrfurile
ELEMENTELE PIETEI TURISTICE:
purtãtorii ofertei sunt prestatorii de servicii turistice
purtãtorii cererii sunt consumatorii de produse turistice
produsul turistic este ansamblul elementelor necesare satisfacerii turistului(cazare, alimentatie, transport, agrement)
spatiul economico-geografic este locul în care se desfasoarã actele de vânzare-cumpãrare
intervalul de timp este momentul în care se desfãsoarã actul de vânzare-cumpãrare
Piata turistica din Romania se numara intre cele mai dinamice din lume.
Romania se afla la o rascruce a drumurilor europene si este usor accesibila din orice punct cardinal pe caile ferate si pe drumurile transeuropene, pe calea aerului sau a apei (Dunarea, Marea Neagra). Relieful tarii, continand campii, dealuri si munti, este ideal pentru turism. Expansiunea pietei internationale de turism si voiaj continua. Fondurile cheltuite la nivel global pentru turism si calatorii au crescut in 2005 cu 5,7 la suta comparativ cu anul precedent, atingand suma-record de peste 6 bilioane de dolari, releva un studiu intocmit de World Travel & Tourism Council (WTTC) si prezentat la Berlin.
In topul celor mai indragite zece destinatii turistice, Romania ocupa locul patru, dupa Muntenegru, China si India. Potrivit WTTC, piata turistica din Romania va creste in perioada 2007 - 2016, in medie cu 7,9 % pe
an.
Este pentru prima oara cand Romania face parte din "Top Ten"- ul acestei branse.
Conținut arhivă zip
- Piata Turistica a Romaniei.ppt