Politica Turistică din Danemarca

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 7976
Mărime: 3.64MB (arhivat)
Publicat de: Isidor Ionescu
Puncte necesare: 9
UNIVERSITATEA CREŞTINĂ “DIMITRIE CANTEMIR” FACULTATEA DE MANAGEMENT TURISTIC ŞI COMERCIAL MANAGEMENTUL AFACERILOR ÎN TURISM

Cuprins

  1. CAPITOLUL I - PREZENTARE GENERALĂ PAG. 3
  2. CAPITOLUL II - OFERTA TURISTICĂ PAG. 8
  3. CAPITOLUL III - CIRCULAȚIA TURISTICĂ ÎN DANEMARCA PAG. 15
  4. CAPITOLUL IV - ORGANIZAREA TURISMULUI ÎN DANEMARCA PAG. 18
  5. CAPITOLUL V - CONȚINUTUL POLITICII TURISTICE A DANEMARCEI PAG. 21
  6. CAPITOLUL VI - DANEMARCA: BRAND TURISTIC PAG. 23
  7. CAPITOLUL VII - ANALIZA SWOT A TURISMULUI DIN DANEMARCA PAG. 27
  8. CAPITOLUL VIII - PERSPECTIVE DE DEZVOLTARE - ORIZONT 2020 PAG. 29
  9. BIBLIOGRAFIE PAG. 32

Extras din proiect

CAPITOLUL I - PREZENTARE GENERALĂ

Cunoscută din vechime drept locul de origine al vikingilor, apoi, mai aproape de vremurile noastre, drept o mare putere economică nord-europeană, Danemarca s-a transformat într-o naţiune modernă şi prosperă, care participă la integrarea politică şi economică în Europa.

Danemarca (în daneză -Danmark), oficial Regatul Danemarcei (în daneză - Kongeriget Danmark), este un stat suveran din Europa de Nord, având și două țări constituente de peste mări, care fac parte integrantă din regat: Insulele Feroe în Atlanticul de Nord și Groenlanda în America de Nord. Danemarca propriu-zisă este cea mai de sud dintre țările nordice, aflată la sud-vest de Suedia și la sud de Norvegia, învecinându-se la nord cu Germania (singurul vecin terestru). Țara constă dintr-o peninsulă mare, Iutlanda, și mai multe insule, dintre care cele mai mari sunt Zealand, Funen, Lolland, Falster și Bornholm, precum și sute de insulițe denumite în general „Arhipelagul Danez”.

Regatul Danemarcei este o monarhie constituțională organizată sub forma unei democrații parlamentare, cu sediul guvernului în capitala Copenhaga. Regatul este stat unitar, puterile de a-și gestiona propriile afaceri interne fiind delegate de guvernul central Groenlandei și Insulelor Feroe; această structură politică este denumită rigsfælleskabet. Danemarca propriu-zisă este zona hegemonială, unde rezidă puterea judecătorească, executivă și legislativă. Insulele Feroe sunt definite ca o comunitate de locuitori ai regatului, în vreme ce groenlandezii sunt considerați popor separat cu drept de autodeterminare.

Istoria Danemarcei a fost influențată în mod deosebit de poziția sa geografică între mările Nordului și Baltică. De aceea, ea s-a aflat între Suedia și Germania, fiind în centrul luptei pentru controlul asupra Mării Baltice; înainte de construirea canalului Kiel, trecerea din Atlantic în Marea Baltică se putea face doar prin cele trei Strâmtori Daneze. Danemarca a fost multă vreme în conflict cu Suedia pentru controlul asupra Scaniei (Războiul Scanian) și Norvegiei, și în alte conflicte cu Liga Hanseatică pentru ducatele Schleswig (fief danez) și Holstein (fief german). În cele din urmă, Danemarca a pierdut toate aceste dispute și a sfârșit prin a ceda Scania Suediei și ulterior Schleswig-Holstein Imperiului German. Danemarca a obținut Groenlanda și Insulele Feroe în 1814 după dizolvarea uniunii sale personale cu Norvegia, deși monarhia daneză, care domnise atât în Norvegia cât și în Danemarca, deținea aceste colonii încă din secolul al XIV-lea. Insulele Feroe și Groenlanda au devenit părți integrante ale rigsfælleskabetului în secolul al XX-lea și au primit autonomie în 1948, respectiv 1979.

Danemarca a aderat la Uniunea Europeană în 1973, dar rămâne în afara zonei Euro, în vreme ce Groenlanda și Insulele Feroe și-au exercitat dreptul de a rămâne în întregime în afara UE. Membru fondator al ONU, NATO și al OECD , Danemarca este și membră a OSCE .

Cu o economie mixtă de piață și cu un stat asistențial mare, Danemarca are cel mai înalt nivel de egalitate a veniturilor, și al șaptelea cel mai mare venit mondial pe cap de locuitor. S-a clasat frecvent pe primul loc ca cea mai fericită și mai puțin coruptă țară din lume.

În 2011, Danemarca a fost clasată pe locul 16 după Indicele Dezvoltării Umane (și pe locul 8 după IDU-ul ajustat după egalitate), pe locul trei după Indicele Democrației și pe locul 2 după Indicele de Percepție a Corupției.

Limba națională, daneza, este strâns înrudită cu suedeza și norvegiana, cu care împărtășește strânse legături istorice și culturale. Danemarca, împreună cu Suedia și Norvegia, face parte din regiunea culturală denumită „Scandinavia” și este membră în Consiliul Nordic.

Bibliografie

1. Băltăreţu Andreea - "Evoluţii şi tendinţe în turismul internaţional - aspecte teoretice şi practice", Editura Prouniversitaria, Bucureşti, 2006

2. Cristureanu Cristiana - "Strategii şi tranzacţii în turismul internaţional", Editura C.H. Beck, Bucureşti, 2006

3. Costea Carmen Eugenia și Săseanu Andreea Simona - "Economia comerțului intern și internațional", Editura Uranus, Ediția a II-a revăzută și adăugită, Bucureşti, 2009

4. Ioncică Maria - "Economia serviciilor", Editura Uranus, Bucureşti, 2006

5. www.thedanishparliament.dk

6. www.denmark.dk

7. www.visitdenmark.com

8. www.unwto.org

9. www.statbank.dk

10. http://ro.wikipedia.org/wiki/Danemarca

11. www.evm.dk - The Danish Ministry of Business and Growth

Preview document

Politica Turistică din Danemarca - Pagina 1
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 2
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 3
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 4
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 5
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 6
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 7
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 8
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 9
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 10
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 11
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 12
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 13
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 14
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 15
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 16
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 17
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 18
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 19
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 20
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 21
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 22
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 23
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 24
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 25
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 26
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 27
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 28
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 29
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 30
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 31
Politica Turistică din Danemarca - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Politica Turistica din Danemarca.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza Turismului

Introducere Figura 1. Steagul ţării Figura 2. Simbolul ţării Turismul reprezintă pentru fiecare ţară unul dintre sectoarele prioritare şi care...

Locul Turismului în Economia Irlandei

Introducere În cadrul acestui proiect sunt evidenţiate elementale necesare pentru a determina locul pe care îl ocupa turismul în economia...

Turismul - Fenomen Complex și Contemporan

CAPITOLUL 1 TURISMUL – FENOMEN COMPLEX SI CONTEMPORAN Desi aparitia turismului se pierde în negura timpurilor si, în consecinta, din cauza lipsei...

Elveția - politici și strategii în turismul mondial

CAPITOLUL I ELVEŢIA – CARACTERIZARE GENERALĂ 1.1. CRITERII GEOGRAFICE Situată în inima Europei Centrale, Elveţia se defineşte fizic ca un castel...

Monografia turistică a Finlandei

I. Prezentarea succintă a ţării Finlanda (finlandeză Suomi, suedeză Finland) sau Republica Finlandei (Suomen tasavalta, Republiken Finland) este o...

Politica Turistică a Maltei

I.Introducere Republica Malta este o ţară insulară în Europa de sud. Datorită poziţiei pe care o are, Malta a reprezentat o legătură între Europa...

Turismul în Olanda

1. Cadrul general Tara a lalelelor si a altor o mie de flori minunate, a morilor de vânt si a porţelanurilor de Delft, a lacurilor învolburate si...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Te-ar putea interesa și

Turismul în China

INTRODUCERE China este o mare enigma ce necesita din ce in ce mai multa atentie. Tara parea a fi, vreme de mai multe secole, un taram indepartat,...

Forme de Turism

INTRODUCERE Actualitatea temei. Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Analiza Turismului

Introducere Figura 1. Steagul ţării Figura 2. Simbolul ţării Turismul reprezintă pentru fiecare ţară unul dintre sectoarele prioritare şi care...

Turismul Rural în România și în Europa

CONSIDERATII GENERALE Activitatea turistică se numară printre cele câteva fenomene de ordin socio-economic ce s-au impus in epoca contemporană,...

Politică de marketing a dezvoltării turismului rural în Republica Moldova

Introducere Când bunul Dumnezeu a făcut împărţirea lumii, moldoveanului i-a dăruit mare şi munte, păduri şi câmpii, râuri. I-a aşezat cu traiul pe...

Strategia de revitalizare a structurii de primire împăratul românilor

INTRODUCERE În zilele noastre turismul a devenit o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte sectoare din economia mondială...

Marketing turistic - agenția Balneurotour

1. Misiune Agentia de turism « BalnEuroTour » si-a stabilit drept misiune punerea la dispozitia turistilor a unor pachete de servicii ce includ...

Suedia

SUEDIA Introducere Stramoşii suedezilor sunt vikingii. Continuatori ai triburilor germanice, navigatori, ajung prin expediţiile lor până în sudul...

Ai nevoie de altceva?