Extras din proiect
INTRODUCERE
Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat de evoluţia acesteia. Adresându-se unor segmente largi şi răspunzând pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaşează printr-un înalt dinamism, atât la nivel naţional cât şi internaţional.
Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziţie centrală prestatorul de servicii turistice, obligat să se implice într-un fel sau altul în toate celelalte activităţi care au atingere cu turismul. De fapt, pentru companiile prestatoare de servicii, activitatea se bazează pe competenţa personalului, una dintre cele mai valoroase resurse ale unei firme de turism fiind resursele umane.
Industria hotelieră, apreciată în cele mai multe ţări ca o activitate autonomă, distinctă a domeniului turistic, reuneşte într-un sistem coerent toate procesele desfăşurate în unităţile de cazare generate de primirea, sejurul şi plecarea călătorului. Conţinutul acestui domeniu a evoluat pe măsura dezvoltării capacităţilor de cazare şi a implicării lor în activitatea turistică, amplificându-se cu noi funcţii şi forme de prestaţii.
Studierea unei firme de turism se deosebeşte esenţial de cea a unei firme de comerţ tocmai prin faptul că produsele acesteia sunt de fapt servicii şi pentru care prima impresie, dată de ambianţă, comportamentul personalului este foarte importantă. Acestea reprezintă elemente de materializare a serviciului, mod de punere în practică şi realizarea prestaţiilor.
Schimbările economice induc modificări în piaţa muncii şi în structura forţei de muncă. De-a lungul timpului pentru firmele de servicii din turism s-a produs o modificare de statut a resurselor umane şi a avut loc o amplificare a rolului deţinut de personalul firmei, în special datorită creşterii şi diversificării sectorului terţiar în economiile lumii.
Se poate constata că cerinţele crescânde şi tot mai diversificate ale clienţilor au dus la realizarea serviciilor de către un personal competent, modificarea atrăgând după sine şi un nou nume pentru activitatea în cauză şi pentru cel care se ocupă cu aceasta : managementul resurselor umane şi managerul de resurse umane.
HOTEL YAKY SRL Pitesti
Obiectul de activitate al hotelului Yaky
HOTEL YAKY SRL Pitesti are ca obiect de activitate vânzarea produsului turistic alcătuit din serviciile de bază şi cele suplimentare. Principalele tipuri de activităţi desfăşurate sunt următoarele:
• Hotelărie: cazare, room-service;
• Alimentaţie publică: restaurant, bar de zi:
• Turism: Turism de week-end, turism de afaceri intern şi internaţional, turism culrural:
• Banketing: organizarea de întâlniri de afaceri, de conferinţe, etc.
Principalele servicii oferite de HOTEL YAKY SRL Pitesti
Cazarea
În cadrul departamentului de cazare se desfăşoară activităţile de închiriere a camerelor dar şi de asigurare de servicii şi dotări pentru clienţi.
Închirierea camerelor de hotel, constituie, în general, principala sursă de venit pentru hotel şi în multe cazuri veniturile realizate din închirierea camerelor sunt mai mari decât cele obţinute din toate celelalte servicii oferite, la un loc.
Cazarea fiind serviciul hotelier de bază este asigurată prin intermediul celor 21 de camere,si a celor 3 apartamente, totalizând 48 de locuri având următoarea structură:
Situaţia spaţiilor de cazare
Nr. Crt. Tipul spaţiului de cazare Număr spaţii Număr locuri
1 Cameră cu 1 pat 6 6
2 Cameră cu 2 paturi (double) 15 30
3 Apartament 3 12
4 Total 24 48
Hotelul Yaky este omologat la categoria 3*, iar spaţiile de cazare sunt dotate conform criteriilor prevăzute de OMT, având televizoare cu programe prin cablu, pay TV, telefoane cu linie directa pentru apeluri internaţionale, acces la Internet wireless, minibar, seif, uscător de păr, kit cosmetic.
Rezervările se pot face prin telefon, fax, agentii de voiaj şi Internet. Hotelul are contract de colaborare cu câteva agenţii cu ajutorul cărora se realizează majoritatea vânzărilor. Politica de fidelizare a clienţilor se realizează prin tarife flexibile, oferirea de gratuităţi în funcţie de puntele acumulate ca urmare a duratei şederii şi a valorii consumului.
Oferta în restauraţie
Hotelul dispune de spaţii destinate servirii şi pregătirii hranei: restaurant şi baru din holul hotelului.
Restaurantul cu specific international, oferă o gamă diversă de preparate din legume, carne de pui, porc, vită, peşte, etc. Restaurantul are 120 de locuri. În holul de la parter este deschis în permanenţă barul hotelului unde se poate servi o cafea bună, o prajitură proaspătă, o bere sau orice altă băutură.
Personalul hotelului beneficiază de o masă pe zi pe care o poate servi în cantina hotelului.
Serviciile suplimentare
Clienţii hotelului pot beneficia de o serie de servicii suplimentare care se împart în servicii cu plată şi servicii fără plată.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Posibilitati de Perfectionare a Managementului Resurselor Umane in Firma de Turism Hotel Yaky SRL Pitesti.docx