Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3262
Mărime: 9.23MB (arhivat)
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Nedelcu Adrian
Proiect prezentat in cadrul Universitatii Petrol-Gaze Ploiesti. Alaturi de proiectul propriu-zis,este atasata si prezentarea in Powerpoint care cuprinde 91 de slide-uri cu poze.

Cuprins

  1. 1. Introducere
  2. 2. Potentialul turistic
  3. 2.1. Potential turistic natural
  4. 2.1.1.Potentialul turistic al reliefului
  5. 2.1.2.Potentialul turistic climatic
  6. 2.1.3. Potentialul turistic hidrografic
  7. 2.1.4.Potentialul turistic al vegetatiei
  8. 2.1.5.Potentialul turistic legat de fauna
  9. 2.2.Potentialul turistic antropic. Edificiile/ elementele material cu valoare turistica (religioase, sportive, culturale, economice)
  10. 3.Regiuni turistice in Indonezia
  11. 4.Destinatii turistice in Indonezia
  12. 5.Bibliografie

Extras din proiect

Introducere

Scurt istoric

Indonezia are o istorie lunga incepand cu perioada preistorica, cand primul locuitor al arhipelagului a fost Omul Java (Pithecanthropus erectus)in urma cu un milion de ani. Cultura Dongson venita din China si Vietnam acum 4000 de ani este una dintre primele popoare care si-a pus amprenta puternic in cultura si civilizatia indoneziana, mai tarziu si alte popoare din Asia au migrat in scopul comertului.

Europenii au ajuns in Indonezia mai tarziu, in anii 1600, colonia olandeza fiind cea care a controlat economia tarii timp de 3 secole, introducand cultura piperului , pana la sfarsitul celui de al doilea razboi mondial cand Indonezia si-a declarat independent in 1945. Dezvoltarea economica a fost in crestere pana in anii '80- '90, datorita exploatarii resurselor naturale si imbunatatirea serviciilor. Cu toate acestea clasa de mijloc a inceput sa se dezvolte considerabil, dar populatia saraca inca este in numar mare. Indonezia a trecut si printr-o criza economica in 1997, in acelasi timp existand si schimbari majore in politica, in care presedintele Suharto a fost demis dupa ce a condus tara timp de 30 de ani intr-un regim dictatorial. Alegeri democratice au loc incepand cu anul 1999.

Geografie

Indonezia este cel mai mare arhipelag din lume, are 17 508 insule dintre care numai 6000 sunt locuite, si este situata in sud-estul Asiei la nord-vest de Australia. Insulele sunt dispersate in Oceanul Indian si Oceanul Pacific, ocupind 5.100 de km din linia ecuatorului (aproape o optime din circumferinta pamintului). Are o clima tropicala, cu doua sezoane - ploios si secetos, nu are anotimpuri iar umiditatea este foarte ridicata. Indonezia se intinde pe o suprafata vasta de ocean.Cele mai mari insule,Kalimantan(60% din Insula Borneo),Irianul de Vest si Sumatra(Noua Guinee de Vest) reprezinta 70% din suprafata Indoneziei.In Java sunt campuri aluvionare si vai de rauri fertile.

Populatia

Numar de locuitori: 237.556.363

Densitate: 131 loc/km²

Religie: ortodoxa, catolica

Limbi vorbite: In arhipeleag se vorbesc circa 500 limbi si dialecte, care apartin diferitelor grupuri etnice din care este alcatuita populatia. Unele dintre limbile locale distincte sunt cele vorbite in Aceh, Batak, Sunda, Java, Sasak, Dayak, Minahasa, Toraja, Bugi, Halmahera, Ambon, Ceram si cateva limbi vorbite in Irian. Limba nationala indoneziana este "Bahasa Indonesia". La inceput aceasta a fost limba Malay vorbita mai ales in Insulele Riau. In cursul raspandirii sale in toata tara, vocabularul si idiomurile sale s-au imbogatit cu un numar mare de limbi vorbite pe plan local.

Pentru a tine pasul cu progresul religios, social si cultural, multe cuvinte si termeni au derivat din limbile straine, inclusiv din olandeza, chineza, sanscrita, araba si mai tarziu portugheza.

Desi Bahasa Indonesia a devenit lingua franca, se mai folosesc si dialecte si alte limbi vorbite pe plan local.

2. Potential turistic

Dezvoltarea si promovarea turismului presupune existenta unui potential turistic care prin atractivitatea sa are menirea sa incite si sa asigure integrarea unei zone, regiuni cu vocatie turistica in circuiteleturistice interne si internationale si care sa permita accesul turistilor prin amenajarile corespunzatoare. In literatura de specialitate notiunea de potential turistic este redata si prin expresiile de „fond turistic” si „patrimoniu turistic” (in sensul de „Bun, mostenire comuna a unei colectivitati, a unui grup uman”),insa potentialul turistic are un sens mai larg, el incluzand si dotarile tehnico-edilitare, serviciile turistice si structura tehnica generala.

Strategia de dezvoltare turistica a Indoneziei tine cont de necesitatea valorificarii resurselor, calitatea mediului inconjurator, lipsa poluarii, cadrul natural al tarii,atitudinea si indeletnicirile traditionale ale localnicilor etc. Potentialul turistic al zonei, caracterizat prin diversitate, cat si prin existenta unor obiective turistice de importanta nationala si internationala, precum si prin caracterul unic al unora dintre ele, dau specificitate si autenticitate acesteia.

Unitatile turistice din zona ofera servicii de cazare, de alimentatie si de agrement, precum si servicii suplimentare, precum: informare turistica, de intermediere (rezervari, inchirieri), cu caracter special (expozitii, targuri, congrese), cultural-artistice, sportive etc.

Prestatarii de servicii turistice din zona, raspunzand exigentelor tot mai inalte ale consumatorilor, incep sa dezvolte produse integrate de turism care sa satisfaca o paleta tot mai ampla de consumatori.

2.1 Potentialul turistic natural

Cei care cauta sa isi dedice vacanta explorarilor pe picior, vor gasi ca Indonezia este o destinatie extrem de primitoare si interesanta.

Cunoscuta si sub denumirea de "Salba de smaralde a Ecuatorului", Indonezia este o tara cu un veritabil potential turistic, atat natural, cat si cultural. Din punct de vedere natural, pe langa minunatele plaje foarte cautate de turistii din intreaga lume, fauna si flora tarii sunt spectaculoase. Printre cele mai caracteristice exemple se numara Dragonul de Komodo (Varanus komodoensis), o creatura preistorica desemnata drept specia nationala indoneziana, pestele rosu Siluk/Arwana (Scleropage formossus) - un animal fascinant si soimul Elang Jawa (Spizaetus bartelsi) - specie rara (in primejdie). In Indonezia se intalnesc de asemenea din belsug plante tropicale, inclusiv renumita Rafflesia arnoldi, cea mai mare floare din lume si Amorphophallus tatinum, cea mai mare inflorescenta a genului.

In Indonezia se gasesc 32 de rezervatii naturale, unde accesul este permis doar cu acordul autoritatilor, insa se organizeaza excursii speciale in aceste rezervatii, de catre agentii locali de turism. Parcul National Gunung Lorent este cel mai mare din Asia de Sud-Est, cu o suprafata de 25 000 kmp. Parcul National de pe insula Komodo este cunoscut pentru "dragonii" Komodo - cea mai mare reptila din lume (3 m lungime). Parcul National Ujung Kulon este cel care adaposteste Vulcanul Krakatau, situat la vest de Java. De asemenea, in acest parc sunt protejate si cele 60 de exemplare de rinocer javarez, aproape disparut. Unele parcuri nationale, precum Kepulauan Seribu dispun de un fascinant habitat marin, foarte apreciat de catre scufundatori. Parcurile Nationale Tanjung Puting din sudul insulei Kalimatan (zona Camp Leakey) si Gunung Leuser din nordul Sumatrei (zona Bukit Lawang) au ca obiective, printre altele, protejarea urangutanilor. Parcul National Gunung Bromo - o zona larga acoperita cu nisip vulcanic fin care se intinde la picioarele Vulcanului Bromo - activ - inalt de 2329 m; Irian Jaya - o zona cu munți inalti si paduri tropicale dese.

Preview document

Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 1
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 2
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 3
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 4
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 5
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 6
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 7
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 8
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 9
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 10
Potențialul turistic și destinații turistice în Indonezia - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Potentialul Turistic si Destinatii Turistice in Indonezia.doc
  • Potentialul Turistic si Destinatii Turistice in Indonezia.ppt

Alții au mai descărcat și

Program turistic internațional - Bali Indonezia

1. Introducere Prin turism se întelege: • în primul rând, ansamblul de activitati prin care omul îsi petrece timpul liber calatorind în alta...

Program de valorificare a potențialului turistic al Județului Covasna

1. LOCALIZAREA SI CARACTERIZAREA JUDETULUI 1.1 SCURTA PREZENTARE Judetul Covasna este situat la rascrucea drumurilor care face legatura intre est...

Turism de enclavă - Stațiunea Bali

Inaintea inceperii prezentarii detaliate a arhipelagului Indonezian si a insulei Bali vom da niste definitii din perspectiva “turismului de...

Bali - insula fericirii

BALI - Insula Fericirii Unul dintre cele mai frumoase locuri din Asia, Bali este un adevãrat paradis turistic, care atrage aproape trei milioane...

Tradiții în Zona Rurală a Banatului

1. Banat - generalităţi 1.1. Regiunea istorică Banat Banatul este o regiune istorică care se întinde pe teritoriul a trei ţări: România, Serbia,...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Potențialul turistic și destinații turistice în Serbia

Introducere Scurt istoric In anul 1180 s-a infiintat primul regat sarb, iar sarbii au fost rasplatiti cu coroana regala de catre papa, in 1217....

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Te-ar putea interesa și

Activitatea de promovare și reclamă în cadrul agențiilor de turism situate în orașul Chișinău

INTRODUCERE Relevanța temei alese este faptul că pe piața economică de astăzi, sunt mai multe întreprinderi de turism care au o concurență acerbă,...

Examen Ecoturism și Turism Rural

Ce presupune conceptul de dezvoltare durabila? Conceptul de dezvoltare durabilă presupune performanţe pe trei planuri: • economic – creşterea...

Tehnologie turistică și gestiune hotelieră

ORGANIZAREA UNUI HOTEL Pt. a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit de regula, in mai multe departamente, fiecare...

Cursuri gestiunea unităților din turism

Sectorul turistic al ospitalitatii Serviciile de cazare si alimentatie au un rol distinct, esential si primordial în ansamblul prestatiei...

Ai nevoie de altceva?