LISTA ABREVIERILOR ..3 INTRODUCERE 4 1. Conținutul și caracteristica aspectelor teoretice ...5 2. Analiza dinamicii serviciilor turistice din Republica Moldova 8 3. Analiza SWOT ale serviciilor turistice din Republica Moldova 14 CONCLUZII ȘI PROPUNERI 17 BIBLIOGRAFIE ...18 ANEXE ...19
INTRODUCERE Republica Moldova a mostenit din perioada sovietica un sistem centralizat de gestionare a fluxurilor turistice in special sustinute prin programe sociale, o administratie neperformantă de coordonare a domeniului turistic, o baza materiala depasita moral si fizic, o zonare necompetitiva a destinatiilor turistice, etc. Criza economica ce a urmat dupa destramarea URSS a adaugat un sir de probleme de ordin social: rata inalta a somajului, scaderea potentialului de cumparare a populatiei, migratia fortei de munca, acces redus la programe sociale de sustinere a persoanelor aflate la odihna s.a. Iar perioada indelungata de tranzitie la economia de piata a generat: ruinarea increderii fata de autoritatile publice, o perioada mare de timp sectorul turistic in general nu a fost coordonat de autoritatile nationale, transformarea agentilor de turism in canale de racolare si orientare a fortei de munca autohtona pentru diferite ocupatii spre pietele externe, distorsionarea pietii turistice, un cadru normativ-juridic greoi si usor de interpretat, abuzuri ale autoritatilor publice, slaba pregatire a managerilor in marketing turistic si personalului in meserii de baza, competitia dura pentru plasarea investitiilor, degradarea obiectelor de interes turistic, etc. Toate aceste au adus la situatia in care dezvoltarea sectorului turistic necesita relansare generala, renovarea bazei materiale, dezvoltarea capacitatilor profesionale la fiecare nivel a managementului unitatilor turistice, dezvoltarea teritoriala a turismului, aplicarea unor instrumente eficiente si competitive de atragere a investitiilor in industria turistica, etc Evenimentele turistice sunt organizate în spații de cazare sau rezidențiale din zonele turistice (hoteluri,moteluri) sau în spații închiriate de către organizatorii specializați în managementul evenimentelor turistice. Evenimentele turistice au drept scop atragerea clienților în perioada de extrasezon sau organizarea de evenimente locale sau regionale, naționale sau internaționale, ce au ca scop promovarea unei culturi specificeunui anumit areal geografic. Evenimentele turistice au rolul de creștere a fluxului de turiști ceea ce are drept consecință o creșteresocială, economică și culturală în zona geografică de organizare a evenimentelor. Organizarea evenimentelor turistice este o afacere de succes pentru că atragerea turștilor în sistemorganizat prin tour operatori permite dezvoltarea serviciilor turistice și menținerea profitabilității la un nivel constant pe toată perioada anului. La intersecția dintre managementul turistic și managementul de evenimente turistice se află industriaevenimentelor turistice. Evenimentele turistice pot avea caracter unic sau repetitiv, ciclul de reluare în cazul celor repetitive fiindde la 1 până la 4 ani. Durata evenimentelor variază în funcție de natura acestora de la 15 până la 45 de minute în cazul recepțiilor oficiale până la câteva săptămâni în cazul olimpiadelor.Industria evenimentelor turistice a căpătat o conturare accentuata dupa anii 90 prin constituirea firmelor de evenimente turistice specializate în organizarea evenimentelor în arealele turistice consacrate sau în spațiilesociale ori de afaceri în care acestea sunt comandate. Operatorii din industria de evenimente turistice colaborează în activitățile lor atât cu tour operatoriituristici cât și cu operatorii de evenimente.Crearea necesității unor evenimente având caracter social, public, privat și deschidere locală, națională sau internațională este provocată de organizatorii evenimentelor, fiind considerată o afacere de succes atât pentru firma organizatoare cât și pentru locația turistică. Faptul că noțiunea de recreere are o cuprindere vastă se explică prin acceptarea includerii activităților aferente în sfera timpului liber, căruia i se subordonează. Ca parte componentă a agrementului în turism este și industria evenimentelor, care reprezintă unul dintre domeniile cu cea mai rapidă creștere în sfera activităților recreative. Evenimentele contribuie semnificativ la construirea comunității, stilul de viață și petrecerea timpului liber, îmbunătățire, dezvoltare culturală, promovare a turismului și vizitare sporită, participarea voluntarilor, strângerea de fonduri și dezvoltarea economică. Cel mai important, evenimentele creează un sentiment de distracție și vibrație, Conceptul de eveniment are semnificația de întâmplare importantă (fie din viața socială, fie din cea particulară a oamenilor). Dualitatea prezentă la nivelul acestei semnificații este ușor de observat, atunci când ne gândim că în anumite domenii (managementul riscului, circulația autovehiculelor pe drumurile publice, sistemul militar și geostrategic, de exemplu), conceptul de eveniment are o conotație negativă, în timp ce în altele (cultură, agrement, solidaritate comunitară, petrecerea timpului liber), o puternică conotație pozitivă. Evenimentele reprezintă unul dintre domeniile cu cea mai rapidă creștere în sfera activitătilor recreative. Particularitatea lor constă în durata relativ limitată și unicitatea fiecărui eveniment - este imposibil să se organizeze două evenimente absolut identice. Unicitatea distinge evenimentele de atracțiile turistice naturale, dar și de cele create de oameni.
1. Swarbrooke J., Susan Hower, Business Travel and Tourism, Editura Butterworth, Heinemamms, London, 2002, p.5 2. Swarbrooke J., Susan Hower , op. Cit., p.6 3. Chiriac Alexandra Crina, op. Cit. P. 5 4. Swarbrooke J. , Hower S., op. Cit., p.11 5. Davidson R., Business Travel, Pitman Publishing, London, 1999, p. 4 6. Florea C., Belous M., Organizarea evenimentelor si banqueting-ul in structurile de primire, Editura THR-CG, 2004, p 5 7. https://olnafu.ru/c%C4%83l%C4%83tor/135078-turism-de-evenimente-%C3%AEn-rusia-%C8%99i-%C3%AEn-lume.html 8. www.uia.org/statistics/ 9. https://acasa.ro/evenimente-turistice
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.