Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5785
Mărime: 28.24KB (arhivat)
Publicat de: Flaviu Roșca
Puncte necesare: 8
Universitatea ‚Romano-America’ Facultatea ETII

Cuprins

  1. Cuprins
  2. Capitolul I:Scurt istoric
  3. Capitolul II: Evolutia activitatii lantului Hilton
  4. Capitolul III: Organizarea şi funcţionarea unităţilor hoteliere Hilton
  5. 3.1:Principalele filiale
  6. 3.2:Principalele brand-uri
  7. Capitolul IV:Piaţa turistică a lanţului Hilton
  8. 4.1.Oferta turistica si principalii clienti
  9. Capitolul V:Politica de fidelizare
  10. Capitolul VI:Politica de resurse umane
  11. Capitolul VII:Politica de dezvoltare durabila

Extras din proiect

Analiza site-ului

Capitolul I: Scurt istoric

Hilton Hotels Corporation este lider în industria ospitalităţii care deţine, manageriază şi francizează peste 2000 de hoteluri în jurul lumii. Ramura internaţională a companiei, Hotelurile Conrad au locaţii ca: Australia, Anglia, Irlanda, Belgia, Turcia, Hong Kong şi Singapore. Deşi a fost vândut, lanţul a fost în mare parte a istoriei sale condus de membrii familiei Hilton din 1919, când fondatorul Conrad Hilton a cumpărat primul hotel. Spre sfârşitul anilor 1940, Hilton deţinea un lanţ ce oferea servicii hoteliere de calitate superioară întoata lumea.

În 1960 Hilton a vândut operaţiunile internaţionale şi s-a concentrat pe contractele de management şi franciză. Apoi s-a orientat spre ceea ce urma să devină o sursă primară de venit: hotelurile-cazinou. Hilton-ul s-a extins în domeniul jocurilor de noroc în 1971, până în 1989 jocurile de noroc aduceau 44% din veniturile companiei.

În 1996 Barron Hilton a legat managementul de zi cu zi al lanţului de Stephen F. Bollenbach. Spunând fraza: companiile mari fac lucruri mari, Stephen F. Bollenbach a revitalizat compania cu acţiuni îndrăzneţe. A denumit operaţiunile cu jocuri de noroc ale companiei Park Place Entertainment Corporation în 1998. Un an mai târziu a condus achiziţia de 3,7 mld. de dolari a Promus Hotel Corporation din care au rezultat brandurile Doubletree, Embassy Suites, Hampton Inn, Homewood Suites şi Harrison Conference Centers.

Originile de la începutul secolului XX

Conrad Nicholson Hilton s-a născut în San Antonio, New Mexico, fiind al doilea din opt copii. Înainte sa împlinească 18, Conrad a lucrat ca vânzător, funcţionar, bellboy şi pianist. Până la vârsta de 25 de ani a lucrat în domeniul bancar şi în politică. În 1919, după moartea tatălui său, Hilton a părăsit armata şi a plecat în Texas. Vroia să profite de nebunia petrolului cumpărând o mică bancă. Însa a găsit prețurile băncilor imposibile şi hotelurile aşa de pline încât nu a găsit loc sa doarmă. Când un proprietar din Cisco, Texas s-a plâns ca ar dori să-şi vândă hotelul pentru a intra în industria petrolieră, Hilton a făcut o afacere, astfel Hotelul Mobley din Cisco a devenit primul său hotel.

Ocuparea hotelului era de 100% şi astfel Conrad şi partenerul său L.M.Drown şi-au închiriat propriile camere şi au dormit pe scaunele din birou. De asemenea au transformat o mare parte din spaţiul public al hotelului în camere de oaspeţi. Utilizarea şi transformarea spaţiilor neutilizate a devenit o sigla pentru lanţul Hilton. Când The Mobley a devenit o afacere stabilă, Hilton a mai cumpărat doua proprietăţi în Texas în 1920: Melba în Fort Worth şi Waldorf în Dallas. În 1925 Conrad a construit primul hotel care să-i poarte numele în Dallas.

În 1929 Hilton şi-a consolidat proprietăţile în Hilton Hotels Incorporated, chiar în timpul prăbuşirii bursei. El Paso Hilton a fost terminat în noiembrie 1930 şi deschis cu o fanfară. Un an mai târziu, Hilton deţinea opt hoteluri şi avea datorii de mai mult de jumătate de milion de dolari, când un tânăr bellboy i-a oferit 300$, economiile de o viaţă, ca Hilton să-şi poată hrăni familia.

Era problematică a lanţului Hilton

În 1931 familia Moody din Galveston, Texas căreia Hilton îi datora 300.000$, a preluat posesia hotelurilor. Apoi l-au angajat pe Hilton să managerieze atât hotelurile proprii cât şi pe ale lor, sub numele National Hotel Company. Nouă luni mai târziu, în 1932 Hilton şi fam. Moody au decis separarea, însa în niciun caz paşnic. S-au judecat până în 1937, când Hilton a redevenit proprietarul a cinci din cele opt hoteluri şi şi-a onorat toate datoriile.

În 1938 Hilton a cumpărat primul hotel în afara Texasului, Sir Francis Drake din San Francisco, pe care l-a vândut doi ani mai târziu cu 500.000$ profit cu care a cumpărat Hotelul Stevens din Chicago, cel mai mare hotel din lume la vremea respectivă.

Deşi SUA a intrat în cel de-al Doilea Război Mondial, Hilton a achiziţionat trei noi proprietăţi, una în Los Angeles şi doua în New York: Roosevelt şi Plaza. Se pregătea pentru Waldorf-Astoria, a cărui poză o decupase dint-un ziar şi o purta cu el de la deschidere, 1931.

Extinderea după război

În 1945, Hilton a călătorit la Chicago pentru a finaliza cumpărarea hotelului Stevens, iniţiată în 1940, sfârşind prin achiziţionarea hotelul Palmer House de asemenea. În mai 1946 s-a format Hilton Hotels Corporation. A făcut istorie prin faptul ca a fost prima companie hotelieră care avea acţiunile listate la Bursa din New York. Conrad N. Hilton era preşedintele şi cel mai mare acționar.

În ciuda reputaţiei sale, Waldorf-Astoria nu era un hotel profitabil. În timp ce negocierile pentru închirierea hotelului aveau loc, Hilton i-a îngrijorat pe membrii consiliului cu interesul său pentru hotelurile internaţionale aflate într-un climat incert după război şi instabile pentru afacerile internaţionale. Totuşi Conrad şi-a urmărit visurile şi a realizat Caribe Hilton în San Juan, Puerto Rico. O înţelegere a fost făcută pentru crearea unei ramuri subsidiare - Hilton Hotels International – pentru care Hilton a creat un consiliu separat. În 1949 a cumpărat Waldorf-Astoria. Care a realizat profit de 1 milion $ în primul an sub managementul său. Primul Hilton european a fost deschis în Madrid 1953.

Cea mai mare fuziune hotelieră din industrie a avut loc în 1954 când Hilton Hotels a cumpărat Compania Hotelieră Statler pentru 111 milioane $. Lanţul Statler cuprindea opt hoteluri, cu încă două în construcţie. Statler era cunoscut pentru frumoasele proprietăţi şi solida reputaţie. Lanţul era să fie vândut unei firme imobiliare din New York, când Hilton a vorbit cu văduva lui Statler, iar aceasta a fost de acord să-i vândă, pentru a păstra hotelurile în "the hands of hotel people". Câştigurile pe acţiune s-au dublat între 1953 şi 1955, în mare parte datorită acestei achiziţii. În 1955 alte hoteluri s-au deschis peste hotare, în Turcia şi de asemenea Continental Hilton din Mexico City. În 1964 Hilton International a devenit companie publică.

Preview document

Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 1
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 2
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 3
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 4
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 5
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 6
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 7
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 8
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 9
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 10
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 11
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 12
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 13
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 14
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 15
Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Prezentarea Grupului Hotelier Hilton Worldwide.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Departamentului Front Office al Hotelului Hilton Athenee Palace

Capitolul 1 INDUSTRIA OSPITALITĂŢII. CONCEPTE ŞI PARTICULARITĂŢI 1.1 . Stadiul actual al dezvoltării turismului Turismul reprezintă, atât prin...

Necesitatea redefinirii piețelor turistice prin management și marketing hotelier - Studiu de caz Hotelul Graf Eberhard

INTRODUCERE Prin turism se înțelege, în primul rând, totalitatea activităților prin care omul își petrece timpul liber, călătorind în alt oraș sau...

Marketingul Serviciilor Turistice

Argument Lucrarea de fata abordeaza conceptele specifice marketingului turistic si politicile de produs turistic, pret, distribute si promovare...

Lanțul Hotelier Best Western

I. Date generale Lanțul hotelier Best Western Lanțul hotelier Best Western a fost fondat în anul 1964 ca un sistem de sesizare informațională...

Prezentarea Lanțului Hotelier Hilton

Turismul reprezintă un fenomen puternic ancorat în planul economic, politic, social, cultural şi natural. Este specific societăţii moderne şi...

Sistemul de Rezervare al Hotelului Hilton

*Hotelul Hilton situat in orasul medieval Sibiu , Capitala Culturala Europeana in anul 2007, este o locatie de exclusivista de 5* care face parte...

Plan de Afaceri Hotel - Hilton

1.SUMARUL Crearea unei unităţi hoteliere este un lucru destul de dificil, de asemenea şi dezvoltarea unei unităţi hoteliere este dificilă deoarece...

Hilton

1. Despre Hilton. Hilton Hotels este un lanţ internaţional de hoteluri de servicii complete şi staţiuni, fondat de Conrad Hilton şi acum deţinute...

Te-ar putea interesa și

Sectorul de Cazare

INTRODUCERE În ansamblul activităţii turistice, cazarea, în mod frecvent, nu are un loc sau o raţiune de sine–stătătoare. Rareori un turist...

Prezentarea Grupului Hotelier Hilton

I. TRECUT ŞI PREZENT Istoria grupului hotelier Hilton a început în anul 1919 prin achiziţionarea de către Conrad Hilton a primului său hotel, "The...

Turismul - Activitate economico-socială

1.1 Conceptele de „turism” şi „turist” Deşi considerat de cei mai mulţi dintre experţi din domeniu un fenomen specific epocii contemporane,...

Tehnologie turistică și gestiune hotelieră

ORGANIZAREA UNUI HOTEL Pt. a asigura clientilor o gama larga de servicii, un hotel este impartit de regula, in mai multe departamente, fiecare...

Cursuri gestiunea unităților din turism

Sectorul turistic al ospitalitatii Serviciile de cazare si alimentatie au un rol distinct, esential si primordial în ansamblul prestatiei...

Ai nevoie de altceva?