Principalele Destinatii Turistice ale Lumii dupa Incasarile din Turismul International

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 3
CAPITOLUL I PRINCIPALELE DESTINATII TURISTICE INTERNATIONALE SI ROLUL TURISMULUI INTERNATIONAL IN ECONOMIA MONDIALA
1.1 Principalele destinatii turistice ale lumii 5
1.2 Importanta economica a turismului international.. 8
CAPITOLUL II. ANALIZA STATISTICA A ACTIVITATII ECONOMICE DIN DOMENIUL TURISMULUI INTERNATIONAL
2.1 Evaluarea datelor satistice referitor la incasarile din turismul international 12
2.2 Specificul cheltuielilor in turismul international 15
CAPITOLUL III. PERSPECTIVE ALE EVOLUTIEI TURISMULUI INTERNATIONAL
3.1 Posibilitati de sporire a incasarilor prin promovarea actvitatilor turistice 19
3.2. Piata turistica in Republica Moldova 24
Concluzii si recomandari 29
Bibliografie 31
Anexe 32


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Etimologic, cuvantul "turism" provine din termenul englez "tour" (calatorie), sau "to tour", "to make a tour" (a calatori, a face o calatorie), termen creat in Anglia, in jurul anilor 1700, pentru a desemna actiunea de voiaj in Europa - in general si in Franta - in special. La randul sau, acest termen englez deriva din cuvantul francez "tour" (calatorie, plimbare, miscare), fiind preluat de majoritatea limbilor europene cu sensul de calatorie de agrement. Prin turism se intelege: in primul rand, ansamblul de activitati prin care omul iti petrece timpul liber calatorind in alta localitate sau tara, pentru a vizita oameni si locuri, monumente si muzee, pentru a-si imbogati cunostintele generale, pentru a se distra si a face sport, pentru odihna sau tratament; in al doilea rand, industria creata pentru satisfacerea tuturor bunurilor si serviciilor solicitate de turisti la locul de destinatie, la un inalt nivel calitativ si in conditiile protectiei si conservarii resurselor turistice, in special, si a mediului inconjurator, in general.
Luand in considerare rapida schimbare pe care a suferit-o mediul economico-social in care se desfasoara turismul in perioada de la ultima Conferinta Internationala a ONU privind turismul (Roma 1963), Conferinta Internationala asupra turismului si statisticii turismului de la Ottawa din iunie 1991 a recomandat noi definiri ale conceptelor de baza in turism:
"Turismul se refera la activitatile unei persoane care calatoreste in afara mediului sau obisnuit, pentru mai putin de o perioada specificata de timp si al carei scop principal de calatorie este altul decat exercitarea unei activitati remunerate la locul de vizitare."
Organizatia Mondiala a Turismului ( O.M.T. ) defineste turistii ca fiind persoanele ce ,,calatoresc sau locuiesc in locuri din afara zonei lor de resedinta permanenta pentru o durata de minimum douazeci si patru (24) de ore dar nu mai lunga de un an consecutiv, in scop de recreere, afaceri sau altele nelegate de exercitarea unei activitati remunerate in localitatea vizatata." Turismul a devenit o activitate de recreere globala populara. Turismul este ramura economica cea mai puternica pe plan mondial. In 2004 s-au obtinut in acest sector, conform Organizatiei Mondiale a Turismului, circa 623 miliarde de U.S. $. In 2008, s-au consemnat peste 922 milioane de sosiri la nivel international, cu o crestere de 1,9% fata de anul 2007. Incasarile internationale din turism au crescut in 2008 la 944 bilioane US$ (642 bilioane euro), ceea ce corespunde la o crestere in termeni reali de 1,8%. Cu aproximativ 100 milioane de angajati la nivel mondial, turismul se evidentiaza si ca cel mai important angajator. Calatoriile transfrontaliere se ridica la un procent de 25 pana la 30 din comertul mondial in domeniul serviciilor.
Ca rezultat al recesiunii ce a afectat economia mondiala dupa anul 2000, cererea turistica internationala a suferit o puternica incetinire incepand cu iunie 2008, ce s-a manifestat printr-o scadere a cresterii sosirilor pe plan mondial cu 2% in timpul lunilor de vara boreala. Acest trend negativ s-a intensificat in anul 2009, in unele tari exagerat de mult datorita virusului H1N1, si a dus la un declin mondial de 4% in 2009 cu 880 milioane de sosiri la nivel international, si o cadere estimata a incasarilor din turism de 6%.
Turismul este vital pentru foarte multe tari, cum ar fi Egipt, Grecia, Liban, Spania si Tailanda, si pentru unele natiuni-insule (Bahamas, Fiji, Maldive) datorita aportului financiar consistent obtinut din afacerile cubunuri si servicii si oportunitatilor de angajare in industria serviciilor asociata turismului. Industria serviciilor include serviciile de transport (transportul aerian, croazierele, taxiurile) si serviciile de ospitabilitate (cazarea, inclusiv hotelurile si statiunile, veniturile din divertisment, cum ar fi parcurile, cazinourile, mall-urile, veniturile din muzica si teatrele). Theobald (1994) sugera ca din punct de vedere etimologic, cuvantul ,,tur" deriva din limba latina (turnare) si din limba greaca (tornos), cu sensul de cerc - miscarea in jurul unui punct central sau o axa. Preluat in limba engleza cuvantul tour a capatat semnificatia actiunii de a se misca in cerc. In consecinta, un tur/tour reprezinta o calatorie dus-intors si cel care intreprinde o astfel de calatorie poarta numele de turist/tourist.
Dupa revolutia industriala, milioane de oameni au inceput sa se angreneze in productia de bunuri si servicii. Drept rezultat s-au obtinut castiguri mai mari si deci un venit disponibil mai mare. De asemenea, progresul deosebit inregistrat in domeniul tehnologiei a dus la aparitia masinilor, care au preluat o mare parte din munca ce necesita un numar mare de muncitori si presupunea costuri de productie mai ridicate. Prin urmare, multi oameni aveau mai mult timp liber. In aceste conditii, pe la mijlocul secolului al XX-lea, aparitia mai multor mijloace de transport in comun a deschis portile turismului. Apoi, dorinta de a calatori a fost stimulata de nou-aparuta industrie a comunicarii in masa, care, prin intermediul televizorului, a adus in casele oamenilor din intreaga lume imagini din locuri indepartate.
Prin urmare, a aparut turismul international, care s-a dezvoltat intr-un ritm rapid. Organizatia Mondiala a Turismului a anticipat ca numarul oamenilor care calatoresc in strainatate va creste de la 613 milioane (cati erau in 1997) la 1,6 miliarde (pana in 2020) -- fara sa se intrezareasca vreo scadere. Aceasta cerere tot mai mare pentru turism a fost insotita de o crestere proportionala a numarului de intreprinderi de turism, de statiuni turistice si de tari care presteaza servicii pentru turisti.
CAPITOLUL I , PRINCIPALELE DESTINATII TURISTICE INTERNATIONALE SI ROLUL TURISMULUI INTERNATIONAL IN ECONOMIA MONDIALA
1.1 Principalele destinatii turistice ale lumii.
Inegalitatile in distributia geografica regionala a turismului international se reflecta si in orientarea consumului turistic pe tari receptoare. Fluxurile sunt concentrate in tarile dezvoltate ale Europei occidentale si ale Americii de Nord, iar mai recent si in tarile industrializate ale Asiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Principalele Destinatii Turistice ale Lumii dupa Incasarile din Turismul International.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!