Proiect Management Strategic - SC Petrom SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2896
Mărime: 53.52KB (arhivat)
Publicat de: Romi Rus
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

1. Istoric și sector de activitate

Petrom este cea mai mare companie românească de petrol şi gaze, cu activităţi în sectoarele explorare şi producţie, rafinare şi produse petrochimice, precum şi comercializare. Petrom are rezerve de petrol şi gaze estimate la 1 miliard barili echivalent petrol, o capacitate anuală de rafinare de 8 milioane tone şi circa 550 staţii de distribuţie carburanţi în România.

Compania deţine, de asemenea, o reţea internaţională de 82 de benzinării, localizate în Moldova şi Ungaria. Această reţea va fi extinsă cu 178 de staţii premium suplimentare în România, Bulgaria, Serbia şi Muntenegru, achiziţionate în ianuarie 2006.

În anul 2005 cifra de afaceri a Petrom a fost de 2.970 milioane Euro, EBITDA (Venituri Înainte de Dobânzi, Taxe, Deprecieri şi Amortizări) a fost de 766 milioane Euro. În urma majorarii capitalului social, OMV, grupul lider în industria de petrol şi gaze din Europa centrală deţine 51,011% din acţiunile Petrom. OMV activează în domeniile Rafinare şi Marketing, explorare şi producţie, distribuţie gaze precum şi produse chimice în 27 de ţări pe cinci continente.

Un capital fără precedent, de aproximativ 3 miliarde de euro, va fi investit, până în 2010, în activitățile și operațiunile de baza ale companiei.

Petrom va deveni o companie profitabilă și puternică, un lider al economiei românești. Experiența în domeniu, acumulată de-a lungul a 150 de ani, tehnologia internațională, eforturile corelate ale experților români și austrieci creează fundamentul dezvoltării companiei în concordanță cu datoria noastră față de acționari, comunitate și mediu.

Petrom anunță o performanță continuă în cel de-al treilea trimestru al anului 2009. Profitul net în trimestrul al treilea al anului 2008 a atins 805 mil RON [228 mil EUR], rezultând un profit net cumulat pentru primele 9 luni ale anului de 1.406 mil RON [389 mil EUR]. EBIT (profit din exploatare) a înregistrat o creștere semnificativă ajungând la 895 mil RON [254 mil EUR] în cel de-al treilea trimestru și la o valoare cumulată de 1.755 mil RON [486 mil EUR] la sfârșitul lunii septembrie. Cifra de afaceri a crescut cu 26% în cel de-al treilea trimestru, la 3.252 mil RON [923 mil EUR], în timp ce cifra de afaceri totală pentru primele nouă luni s-a ridicat la 7.865 mil RON [2.174 mil EUR].

Rezultatele reflectă schimbările în sistemul de contabilitate, primele efecte ale procesului de modernizare, precum și mediul extern favorabil.

Pe data de 23 iulie 2004, OMV, grupul lider de petrol și gaze din Europa Centrală și de Est, a achiziționat 51% din acțiunile Petrom. Tranzacția a fost încheiată în decembrie 2004 prin plata acțiunilor și creșterea de capital în valoare de 830 milioane euro.

Preview document

Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 1
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 2
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 3
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 4
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 5
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 6
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 7
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 8
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 9
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 10
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 11
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 12
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 13
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 14
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 15
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 16
Proiect Management Strategic - SC Petrom SA - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Proiect Management Strategic - SC Petrom SA.doc

Te-ar putea interesa și

Plan de Afaceri Petrom SA

I. Partea nefinanciară 1. Sinteza Petrom este cea mai importantă companie petrolieră din România, cu activităţi de Explorare și Producţie,...

Strategii la SC Petrom SA

CAPITOLUL I STRATEGIA ŞI MANAGEMENTUL STRATEGIC AL FIRMEI I.1. CONCEPTELE DE STRATEGIE SI MANAGEMENT STRATEGIC AL ORGANIZATIEI În conceperea şi...

Principalii indicatori economici firma Petrom

Cap 1. Prezentarea societatii Petrom S.A 1.1. Înfiinţare, denumire, capital Petrom, membru al Grupului OMV, este cel mai mare producător de ţiţei...

Analiza fundamentală OMV Petrom

1.INFORMAȚII GENERALE Cu activităţi în domenile: Explorare şi Producţie, Rafinare, Marketing, Gaze naturale si Energie, Petrom are rezerve...

Proiect Management - PetromService

1. Descrierea firmei, a identitatii ei si a situatiei sale strategice 1.1. Domeniul de activitate si tendintele existente In anul 1997,cand a...

Managementul Sistemelor Informatice

Mecanica fluidelor se ocupa cu studiul repausului respectiv miscarii fluidelor si interactiunii mecanice a acestora cu corpurile cu care vin in...

Reproiectarea Subsistemului Organizatoric al Petrom SA

1. DIAGNOSTICAREA 1.1. Prezentarea generala a firmei Societatea comerciala „PETROM S.A” este o întreprindere de dimensiuni foarte mari,...

Petrom - responsabilitate socială corporatistă

Cel mai mare producător de petrol şi gaze naturale în Europa de Sud – Est Petrom, membru al grupului OMV, este cel mai mare producător de petrol...

Ai nevoie de altceva?