Restaurant Internațional Sinaia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 58 în total
Cuvinte : 13033
Mărime: 5.63MB (arhivat)
Publicat de: Cati I.
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Activitatea de restauraţie se desfăşoară împreună cu şi în afara prestaţiei turistice. Oriunde s-ar efectua această prestaţie ea este realizată pentru colectivitate, pentru societate, având un caracter mai mult sau mai puţin social.

Din punct de vedere al publicului ţintă, activitatea restaurantelor poate fi grupată în două sectoare: restaurante cu vocaţie comercială şi restaurantele colective, cu vocaţie socială. Dacă ultima categorie reprezenta dominanta din ultimii zece ani pe piaţa vest-europeană (cu o pondere de circa 58–62 %), se observă în ultima vreme o uşoară creştere a ponderii restaurantelor comerciale. Aceasta se explică prin creşterea constantă a numărului de restaurante comerciale, datorită accentului pus pe rapiditatea serviciilor cât şi datorită schimbărilor de venit ale clienţilor care îşi permit să facă apel la astfel de servicii/unităţi.

A. Restauraţia cu caracter social

Cantina-restaurant era o unitate foarte răspândită în trecut, în majoritatea întreprinderilor şi instituţiilor din România. Dotarea acestor unităţi se face cu mobilier simplu dar rezistent. Pregătirea mesei se face în bucătăriile proprii sau preparatele sunt aduse din bucătăriile altor unităţi. Mesele sunt servite în general pe bază de abonamente pentru meniuri unice sau în unele cazuri cu posibilitate de alegere. În afara componentelor din meniu, clienţii au posibilitatea să cumpere băuturi răcoritoare, dulciuri, fructe, alte alimente preambalate.

Restaurantele cu autoservire (self-service) au înlocuit în ultima vreme restaurantele cantină. Amenajarea lor este mai puţin costisitoare şi luxoasă în comparaţie cu cea a restaurantelor cu autoservire; nivelul de confort este redus, dotările sunt simple, investiţia de bază o constituie linia de autoservire, în majoritatea cazurilor liniară, precum şi echipamentele din bucătărie, inclusiv cele pentru păstrarea materiilor prime şi a produselor finite. Meniul este ales de fiecare client, în funcţie de preferinţele şi posibilităţile financiare. Oferta cuprinde de obicei 5–6 gustări inclusiv salate, 2–3 preparate de bază, 3–4 deserturi, 2–3 băuturi răcoritoare şi 1–2 sortimente de cafea. Clienţii se servesc singuri de la linie, de unde îşi iau pe tavă şi tacâmurile adecvate preparatelor ce le va consuma. Debarasarea o va face clientul sau personalul angajat în acest scop. Alimentaţia publică şi restauraţia

Unităţile pentru serviciile pe loc cuprind serviciile de masă ce se asigură pentru persoane care servesc masa în spitale, cămine de bătrâni, clinici medicale, penitenciare etc. indiferent de modul în care se face pregătirea meniurilor (intern sau extern), acestea trebuie să fie servite la ora prevăzută, să fie apetisante, de bună calitate şi la temperatura adecvată. Deşi aparent acest serviciu este puţin pretenţios, el impune numeroase exigente: asigurarea meniurilor prescrise, pregătirea şi păstrarea preparatelor în condiţii corespunzătoare, servicii prompte şi în condiţii de igienă deosebită.

Restaurantele automate au cunoscut o dezvoltare ascendentă în ultimii 10 ani. Deşi costisitoare, formula de ofertă şi servire prin automate câştigă tot mai mulţi adepţi pentru preparate culinare calde sau reci, dulciuri sau băuturi. În practică, organizarea serviciilor prin automate este determinată de timpul stabilit pentru aceste servicii: limitat sau decalat pe parcursul zilei. În primul caz, al timpului limitat, alimentele trebuie să fie gata pentru a fi consumate într-un interval până într-o oră, printr-o succesiune de operaţiuni: decongelare, păstrare, reînnoire, menţinere la temperatura corespunzătoare şi distribuţie. Dotările necesare pentru o astfel de activitate sunt:

- aparat pentru schimbarea bancnotelor,

- mobilier adecvat pentru tăvile, tacâmurile, paharele, şervetele folosite de consumatori,

- 1–2 distribuitoare pentru preparate calde (reglabile),

- 1–2 distribuitoare pentru preparate reci,

- un distribuitor pentru dulciuri şi produse zaharoase,

- un distribuitor pentru produse calde,

- un distribuitor pentru gustări, salate,

- un filtru de apă plată, rece.

Când orarul nu este restricţionat şi numărul clienţilor nu este cunoscut, se oferă preparate congelate sau refrigerate pe care clientul le aduce la temperatura necesară cu ajutorul unor cuptoare cu microunde programabile.

B. Restaurantele cu vocaţie comercială

În acest tip de unităţi se respectă cultura şi tradiţia oricărui popor, adaptate la tendinţele şi evoluţiile înregistrate pe plan internaţional. Aici se afirmă şi se pun în valoare obiceiurile oricărui popor, arta culinară, ordinea servirii preparatelor şi asocierea cu băuturi, decorul şi vesela pentru masă.

Dezvoltarea restaurantelor comerciale a înregistrat la noi o creştere incredibilă, de la aproape 35.000 unităţi în 1989 la peste 300.000 în 1996. Au apărut noi forme, cum ar fi restaurantele cu specific sau cele etnice, snack-barurile, braseriile,

Preview document

Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 1
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 2
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 3
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 4
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 5
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 6
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 7
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 8
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 9
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 10
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 11
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 12
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 13
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 14
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 15
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 16
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 17
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 18
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 19
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 20
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 21
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 22
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 23
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 24
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 25
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 26
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 27
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 28
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 29
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 30
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 31
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 32
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 33
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 34
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 35
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 36
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 37
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 38
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 39
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 40
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 41
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 42
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 43
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 44
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 45
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 46
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 47
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 48
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 49
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 50
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 51
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 52
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 53
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 54
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 55
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 56
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 57
Restaurant Internațional Sinaia - Pagina 58

Conținut arhivă zip

  • Restaurant International Sinaia.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Rolul mass-mediei în promovarea a două zone cu potențial turistic similar. studiu de caz - Valea Prahovei și Ceahlău-Bicaz

CAP. 1. INTRODUCERE 1.1. Metodologie Realizarea lucrării de faţă “Rolul mass-mediei în promovarea turismului a două zone cu potenţial turistic...

Perspectivele Dezvoltării Turismului Montan în Contextul Dezvoltării Durabile

MOTIVAŢIA LUCRĂRII Importanţa zonei montane în cererea de vacanţe, a generat preocupări ale specialiştilor în scopul exploatării pentru turism a...

Studiu Comparativ privind Dezvoltarea Destinațiilor Turistice Sinaia vs Salzburg

Iulie 2011 INTRODUCERE "Natura este o prezenţă însufleţită. Ea se contopeşte cu viaţa individului, face parte din fiinţa lui, participă la...

Comunicare și decizie managerială

Prezentare generală a societăţii Scurt istoric International s-a constituit ca societate comerciala in anul 1990, avind ca obiect de activitate...

Valorificarea potențialului turistic - Prahova

1.INFORMAȚII GENERALE DESPRE JUDEȚUL PRAHOVA 1.1 Așezarea geografica Aflat în sudul lanțului carpatic, județul Prahova se desfașoară pe direcția...

Caracteristici și Perspective de Dezvoltare Turistică în Zona Montană în România

INTRODUCERE ZONA MONTANĂ: ZONĂ TURISTICĂ DE BAZĂ A ROMÂNIEI Pentru cei ce doresc să se rupă din cotidian, pentru cei ce iubesc puritatea naturii...

Plan de Marketing Turistic - Hotel Sinaia

Capitolul 1:Expunere Introductiva Sinaia este un oraș în România, situat la poalele munților Bucegi, cunoscut mai ales datorită importanței sale...

Servicii de agrement și animație a stațiunii Sinaia

ARGUMENT Dezvoltare, succes, împlinire şi de ce nu, educaţie sunt cuvintele ,,magice” ale turismului. Localitatea Sinaia este dispusa sub forma...

Ai nevoie de altceva?