Studiu de Impact - Turcia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 8460
Mărime: 526.35KB (arhivat)
Publicat de: Antonia Onofrei
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Partea 1- STUDIU DE IMPACT
  2. I. PREZENTAREA GENERALA A TARII
  3. II. DETERMINAREA IMPORTANTEI TURISMULUI SI A IMPACTULUI ASUPRA ECONOMIEI TURCIEI
  4. 1. Indicatorii principali
  5. 2. Indicatorii potentialului turistic
  6. 3. Indicatori ai specializarii
  7. 4. Indicatori ce reflecta impactul turismului asupra economiei tarii
  8. Partea a 2 a- ANALIZA PIETEI TURISTICE
  9. I. ANALIZA OFERTEI
  10. II. ANALIZA CERERII
  11. III. ORGANIZAREA CALATORIILOR
  12. Partea a 3 a- POLITICA TURISTICĂ, ANALIZA SWOT ŞI PROPUNERI
  13. I. Implicarea statului în turism – organizare, reglementare si politica turistica
  14. II. Analiza SWOT a tarii ca destinatie turistica
  15. III. Propuneri de crestere a potentialului turistic

Extras din proiect

STUDIU DE IMPACT

I. Prezentare generală

Nume scurt: TURCIA

Nume oficial: Republica Turcia

Localizare: Sud-Estul Europei si Sud-Vestul Asiei

Suprafata: 780.580 km patrati

Relief: in cea mai mare parte munti; campii inguste adiacente coastelor; un podis central inalt (al Anatoliei)

Capitala: Ankara

Independenţă: 29 Octombrie 1923 (ca successor al Imperiului Otoman)

Zi Naţionala: Ziua Independentei, 29 Octombrie (1923)

Constituţia: 7 Noiembrie 1982 (Encarta: O noua constitutie, completata cu masuri reformiste majore menite a sprijini aderarea Turciei la Uniunea Europeana, a fost aprobata in Octombrie 2001)

Populaţia: 71.517.100 (la 31 decembrie 2008)

Nationalitaţi: Turci 80%, Kurzi 20%

Limbi: Turca (limba oficiala), Kurda, Araba, Armeana, Greaca

Religii: Musulmani 99,8% (% 75 - 80 suniti, % 15 - 20 alevi, %5 alte secte musulmane sau grupuri), altele 0,2% (Crestini si evrei)

Clima: temperat-continentală Clima este temperat-continentală, în centrul ţării şi mediteraneană în zona coastelor Mării Egee şi Mediterane.

Repubica Turcia este o ţară care se întinde pe două continente, cea mai mare parte din teritoriul său, respectiv 97%, se desfăşoară pe continentul asiatic iar restul de 3% se desfăşoară pe continentul european. Din punct de vedere geografic ocupă peninsula Asia Mică.

Strâmtoarea Bosfor care separă Asia de sud-vest de Europa de sud-est se află în Turcia. Anatolia e situată între Marea Neagră la nord şi Marea Mediterană la sud, cu Marea Egee şi Marea Marmara la vest. Unii geografi consideră Turcia ca o parte a Europei datorită anumitor caracteristici culturale, politice şi istorice. Datorită poziţiei sale geografice între Europa şi Asia şi între trei mări, Turcia a fost o răscruce istorică, patria şi câmpul de luptă a mai multor mari civilizaţii şi un centru de comerţ.

Cele două părţi ale Turciei, europeană şi asiatică, au condiţii naturale diferite. În partea europeană există două şiruri de munţi care închid zona de câmpie. Vegetaţia tipică este cea mediteraneeană. În centrul părţii asiatice se desfăşoară podişul Anatolyei, care cuprinde numeroase depresiuni cu mlaştini, lacuri sărate, platouri de lavă şi vârfuri isolate. Acest podiş este delimitat de: munţii Pontici, în nord, care sunt împăduriţi şi a căror înălţime este de aproape 4 000 m, de munţii Taurus şi munţii Antitaurus, în sud, iar în est, de podişul Armeniei, care este alcătuit din platouri de lavă şi conuri vulcanice mari (aşa cum este muntele Ararat – 5155m, altitudinea maximă din Turcia) şi depresiuni tectonice (de exemplu, depresiunea lacului Van). În general, relieful Turciei este muntos şi arid, cu excepţia unor mici câmpii de-a lungul ţărmurilor mărilor Egee, Neagră şi Mediterană. Cele mai mari râuri sunt Tigru şi Eufrat, iar cel mai mare lac este Van, localizat în Anatolia de est.

Turcia şi mai ales Riviera Turcească este foarte populară din punct de vedere turistic. Conform unui studiu realizat in 2007, staţiunile turistice situate pe litoralul nisipos de aproape 8000 de kilometrii al Mării Egee şi al Mării Mediterane, au fost vizitate de aproape 19 milioane de turisti străini. Este renumită pentru plajele cu nisip şi cu apa mării turcoază, pentru comorile sale unice din antichitate, pentru bogăţiile naturale, pentru ospitalitatea pe care locuitorii săi o arată faţă de turişti, dar şi pentru bucătăria sa, care deţine unul dintre locurile fruntaşe în lume. Mulţumită condiţiilor meteorologice favorabile, sezonul de vară începe cam pe la sfârşitul lunii aprilie şi în unele locuri ţine aprope până la sfârşitul lui octombrie. Cel mai vizitat oraş şi totodată staţiune turistică este Antalya, după care urmează Alanya, Kemer, Marmaris, Fethiye, Bodrum şi Cesme. Cei mai mulţi turişti sunt din Rusia, Germania şi Europa de Est, dar creşte şi numărul vizitatorilor arabi. Ceea ce face Antalya şi mai interesantă este, că iarna se poate schia în Munţii Taurus care înconjoară oraşul, iar apoi se poate face o baie în mare.

În afară de oraşele de pe alungul rivierei, o altă destinaţie foarte populară in Turcia este Istanbul, capitala culturală a ţării, faimoasă nu numai din cauza bogăţiei culturale şi a numeroaselor obiective turistice antice, medievale şi noi, ci şi pentru multitudinea restaurantelor, paburilor şi locurilor de distracţie care oferă o viaţa agitată de noapte. Alte obiective turistice agreate din Turcia sunt: Oraşele vechi Izmir, Troja, Efes – care oferă turiştilor ruinele oraşelor antice greceşti; Pamukkale - cunoscut pentru cele mai mari bazine de calcar cu apă termală din lume precum şi Kappadokia – faimos pentru aranjamentele de case subterane din peşteră. Turcia este o republică democratică, laică,constituţională al cărei sistem politic a fost stabilit în 1923. Este un stat membru al ONU, NATO, OSCE, OECD, OIC şi Consiliul Europei. În octombrie 2005 Uniunea Europeană a deschis negocierile de aderare cu Ankara.

II. Determinarea importanţei turismului precum şi a impactului acestuia asupra economiei ţării

Industria turismului din Turcia s-a dezvoltat la sfarsitul anilor 1970 crescand considerabil in ultimii ani. Veniturile realizate in urma exploatarii zonelor turistice au fost estimate in acea perioada la 2.000 de milioane de dolari. Atractiile includ zonele de coasta, obiectivele istorice si arhitecturale, indeosebi in Istanbul. 6,5 milioane de turisti vizita Turcia in anii ’70.

Preview document

Studiu de Impact - Turcia - Pagina 1
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 2
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 3
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 4
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 5
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 6
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 7
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 8
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 9
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 10
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 11
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 12
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 13
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 14
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 15
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 16
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 17
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 18
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 19
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 20
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 21
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 22
Studiu de Impact - Turcia - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Studiu de Impact - Turcia.doc

Alții au mai descărcat și

Turism internațional - Turcia

Introducere Turismul este o activitate tot mai comună omului modern, care îşi găseşte relaxarea în diferite zonele ale lumii. Cu un sezon estival...

Analiza Turismului

Introducere Figura 1. Steagul ţării Figura 2. Simbolul ţării Turismul reprezintă pentru fiecare ţară unul dintre sectoarele prioritare şi care...

Locul Turismului în Turcia

Locul turismului in Turcia Capitolul 1: Prezentare generală 1.1. Aşezare geografică, vecini, suprafată Turcia este o țară transcontinentală...

Perspective de Dezvoltare a Turismului în Grecia și Japonia

Introducere Lucrarea de faţă are ca scop prezentarea statelor Grecia şi Japonia, reprezentând totodata un punct de plecare în analiza de...

Turism în Turcia

Capitolul 1-Date generale 1.1 Peisaj geografic Republica Turcia (denumire oficialã : Türkiye Cumhuriyeti) este o ţară întinsă pe 2 continente :...

Turism intern și internațional - Polonia

Cap I – Descrierea tarii Prezentare generala 1. Asezare geografica Polonia (in poloneză „Polska”) este o tara situată in nordul Europei Centrale...

Turismul religios

1.SCURT ISTORIC Turismul religios are o vechime de secole. Manifestat de cele mai multe ori sub forma pelerinajului, el implică din partea...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Te-ar putea interesa și

Impactul aderararii României la UE asupra IMM

Introducere Obiectivul României a fost de a obţine statutul de membru al Uniunii Europene cu drepturi depline in anul 2007. La summit-ul de la...

Strategia turistică a Județului Sibiu

INTRODUCERE Turismul este “cartea de vizită” cea mai convigătoare, (guvernată de principiul Apostolului Toma “să pipăi cu mâna mea, să văd cu...

Strategie ANT

România a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala, promovând, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile...

Protestantism și Ortodoxie în Moldova Secolului al XVI-lea

Introducere "On dit que Ies Valaques ont accepte. eux aussi. l'Evangile" Guillaume Farel O investigaţie referitoare la Reforma din Moldova...

Rolul și locul turismul internațional în dezvoltarea economico-socială a Greciei

Capitolul I. STUDIU DE IMPACT AL TURISMULUI ASUPRA ECONOMIEI 1.1. Prezentarea generală a Greciei Capitala: Atena , 3.096.775 locuitori Situarea:...

Strategii de Relansare a Turismului Internațional al României

I. TURISMUL INTERNAŢIONAL – parametri economici şi starea de fapt Nu se poate realiza o analiză a turismului românesc fără a se urmări evoluţiile...

Impactul dezvoltării infrastructurii turistice de pe litoralul Turciei aupra componențelor de mediu

I. LOCALIZAREA GEOGRAFICĂ: Pământurile Turciei sunt situate în locul în care trei continente alcătuiesc lumea veche. Asia, Africa și Europa sunt...

Studiul de impact asupra mediului - Centrala Nucleară Electrică Cernavodă

1.ORASUL CERNAVODA SCURT ISTORIC Cernavoda(în antichitate: Axiopolis (greacă: Ἀξιούπολις), turcă: Boğazköy) este un oraş din partea de vest a...

Ai nevoie de altceva?