- Introducere - Studiul actual al cunoasterii in domeniu - Material si metoda: -Structura chestionarului - Analiza datelor secundare culese de la INSSE - Analiza datelor primare: -Analiza chestionarului -Analiza frcventelor si a corelatiei
Introducere Dorinta de a cunoaste ofera posibilitate omului sa exploreze, sa experimenteze, sa-si largeasca limitele universului, fiind pus in situatii neasteptate, aventuroase. Astfel s-a condus la deplasari,care chiar daca nu erau destinate unor activitati de cercetare, au dat nastere unui turism considerat de aventura. De cele mai multe ori, aventura se aseamana cu o calatorie in care poti descoperi lucruri noi. Cand pleci intr-o calatorie te cunosti pe tine insuti, pentru ca ai in jur oameni necunoscuti, locuri noi si incepi sa analizezi si sa observi totul pentru a invata. Principalele scopuri ale studiului vizeaza promovarea dezvoltarii turismului de aventura din Transilvania in randul celor pasionati, indiferent de varsta. Un alt scop ar fi, sprijinirea antreprenorilor care doresc sa creeze produse si servicii ale pietei, dar si sprijinirea organizatiilor care ofera astfel de servicii in folosul comunitatii. Studiul se axeaza pe zonele din Transilvania, in special pe judetul Alba, fiind analizata si evolutia cererii turistice in acest judet. Stadiul actual al cunoasterii in domeniu Turismul este un sector al economiei nationale ce are posibilitatea de a contribui semnificativ la dezvoltarea economica a tarii. Turismul de aventura presupune o activitate in aer liber sau o combinatie de activitati intr-un anumit mediu. Desi in tara noastra nu este decat o forma de turism de nisa, pe plan international, aceasta se constituie intr-o parte importanta a ofertei turistice. In studiul de fata, se va incerca dezvoltarea notiunii de turism de aventura, precum si cautarea indicilor care sa arate efectele solidizarii unui astfel de produs turistic, prin analiza potentialului turistic si a posibilelor beneficii aduse. (Tomescu, 2015) Gabor (2010) remarca faptul ca, la nivel intenational, dezvoltarea turismului de aventura este masurata cu ajutorul ATDI - Adventure Tourism Development Index (Indicele Dezvoltarii Turismului de Aventura) care este format din zece piloni, astfel: politica de dezvoltare durabila a guvernelor, siguranta si securitate, infrastructura turistica, resursele naturale, resursele culturale, renumele mondial aferent activitatii de turism de aventura, antreprenoriat, resurse umane, sanatate si imagine. Nevoia de adrenalina a turistilor a constituit ,,ideea de afacere" a unor antreprenori care isi promoveaza - cel mai adesea - cu ajutorul paginilor web acest ,,business". Acest indicator ierarhizeaza tarile pe baza celor zece principii ale competitivitatii pietei aventurii, propuse de Xola Consulting, principii care au pornit de la observatiile despre caracteristicile unice ale produselor si pietei turismului de aventura din 2007. Romania, ca destinatie a turismului de aventura, dispune de un enorm potential de practicare a activitatilor specifice. Lucrarea totodata cuprinde principalele tipuri de turism de aventura practicate in Romania, precum si argumente in acest sens, cu scopul de a aduce o contributie importanta referitoare la perceptia turismului de aventura ca forma de manifestare a antreprenoriatului, pentru a incuraja initierea si dezvoltarea afacerilor in acest domeniu. Material si metoda Studiul de fata prezinta atat date primare cat si date secundare. Analiza datelor primare s-a realizat cu ajutorul anchetei (chestionar), iar analiza datelor secundare a fost preluata de la INSSE. Structura chestionarului Chestionarul a fost implementat in judetele Alba si Cluj, in luna aprilie, fata in fata cu respondentii, axandu-ne pe categoria locuitorilor din Transilvania. Structura chestionarului (Anexa I) consta din partea introductiva, s-a prezentat pe scurt scopul, motivul cercetarii, s-a mentionat timpul necesar pretestarii, continuand cu intrebarile introductive: s-au adresat intrebari generale, cu scopul de a initia conversatia (Practicati turismul de aventura?), s-a continuat cu intrebarile specifice, strict legate de tema abordata (Ce tip de transport preferati in calatoriile de aventura?, La care din urmatoarele zone ati practica turismul de aventura?...), la incheiere s-au adresat intrebarile de identificare, pentru a obtine informatii privind esantionul ales (genul, varsta), spatiu pentru comentarii, adresa de multumire pentru participare. Chestionarul contine atat intrebari deschise: - nenumerice (Numiti o destinatie turistica din Transilvania, unde ati practicat turismul de aventura si ati recomanda-o altor turisti!) - numerice(In ce categorie de varsta va aflati?). Intrebari inchise: dihotomice (Practicati turismul de aventura?), multidihotomice: - cu un raspuns unic: Care este perioada preferata pentru astfel de calatorii? (o singura varianta de raspuns) ? Primavara ? Vara ? Toamna ? Iarna - cu raspuns multiplu: Alegeti cateva din urmatoarele activitati pe care le-ati practica in astfel de calatorii - Alpinism - Drumetii - Calarie - Sporturi de iarna - Inot - Pescuit - Ciclism montan - Altele (Specificati) .. Intrebari de tip scala [Pe o scala de la 1 la 5 (unde 1 cea mai mica nota, 5 cea mai mare) ce nota ati acorda urmatoarelor forme de turism?]
1.Gabor M.R.,2010, Si noi putem reusi (2) Sinteze tematice, Proiect ReCADD - Retea de cluburi pentru promovarea adaptabilitatii si dezvoltarii durabile FSE - POSDRU 39/3.2/G/37787, Universitatea Petru Maior din Tirgu Mures, Romania. 2. Tomescu I. E., 2015, Perspective ale Turismului de Aventura in Romania, ECOSTUDENT - Revista de cercetare stiintifica a studentilor economisti, 5-8. - ** http://www.insse.ro/cms/ro, ultima accesare 18.06.2018 - ** http://www.romaniaturistica.ro/turism-de-aventura - ** http://www.utgjiu.ro/ecostudent/ecostudent/pdf/2015-05/1_Tomescu%20Ionela-Evelyna.pdf
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.