Surse de avantaj concurențial în turism

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 26 în total
Mărime: 379.95KB (arhivat)
Publicat de: Valeriu Molnar
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Obiective

Identificarea surselor de avantaj concurenţial în turism

Analiza concurenţială

Tipuri de avntaj concurenţial

Strategii generice

Bibliografie

Ţuclea Claudia, Management strategic, Bucureşti, Editura Uranus, 2003

Ţuclea Claudia – Elena (coord); Raicu Roxana - Elena, Management strategic în turism - servicii, Bucureşti, Editura Uranus, 2007

Surse de avantaj concurenţial în turism

Coordonate ale fenomenului turistic

Turismul începe să iasă complet transformat dintr-o lungă serie neagră de evenimente: H5N1, SARS, atacurile din 11 septembrie Astăzi se rezervă vacanţe pe Internet, se pleacă mai des, dar cu o durată a sejurului mai mică şi fiecare turist profită de războiul preţurilor.

În anul 2003, OMT a înregistrat cea mai mare scădere din istoria sa: 12 milioane de deplasări în minus faţă de anul precedent (691 milioane faţă de 703 milioane în 2002) şi o scădere cu mai mult de 2% a cifrei de afaceri a companiilor ce activează în acest domeniu, volumul vânzărilor atingând 517 miliarde $.

Surse de avantaj concurenţial în turism

În anul 2004, OMT a înregistrat o creştere cu 12 % la călătoriile internaţionale. Zona cea mai activă a fost Asia. În Japonia, cererea a crescut cu 30% şi cu 60% mai mulţi chinezi au călătorit în lume (22 milioane în total).

Deşi Franţa rămâne prima în topul destinaţiilor turistice, cu 75 milioane de vizitatori, serviciile oferite au unele minusuri, mai mulţi turişti plângându-se de escrocherii, de raportul calitate/preţ în unele staţiuni de pe Coasta de Azur ş.a.

UNWTO statistic

UNWTO statistic

UNWTO statistic

Surse de avantaj concurenţial în turism

Tendinţe în cererea de produse şi servicii turistice:

diminuarea duratei sejurului

fragmentarea vacanţelor

creşterea cererii pentru vacanţe personalizate

trecerea de la vacanţe active la vacanţe cu dublă experienţă (dobândirea de noi cunoştinţe şi trăirea de emoţii autentice)

Surse de avantaj concurenţial în turism

Comportamentul turiştilor:

rezervarea vacanţei cu două luni înaintea plecării, faţă de 6-9 luni cât se obişnuia anii trecuţi;

influenţa puternică a preţului asupra deciziei de cumpărare; se caută discount-urile acordate de liniile aeriene;

descreşte raza în care se realizează călătoriile internaţionale; se preferă ţările învecinate în mod special cele cu o cultură asemănătoare;

creşterea turismului naţional ca urmare atât a accesibilităţii regiunilor naţionale din punctul de vedere al culturii cât şi ca rezultat al creşterii eforturilor de promovare ce vin din partea autorităţilor naţionale precum şi a întreprinzătorilor;

creşterea călătoriilor în grup formate din persoane cu aceleaşi caracteristici sau interese ca urmare a securităţii de care beneficiază aceste aranjamente;

creşterea importanţei internetului în alegerea vacanţei şi în compararea ofertelor în funcţie de preţ.

Surse de avantaj concurenţial în turism

Destinaţii solicitate

a)Destinaţii de lux

Destinaţiile ieftine nu sunt însă singurele căutate, luxul face de asemenea parte din turism. De exemplu Dubai, necunoscut cu 10 ani în urmă, astăzi a devenit unul dintre reperele clasei jet-set.

Anticipând sfârşitul erei petrolului, Dubai devine un Monte-Carlo al Orientului Mijlociu. Iar proiectele pentru anii următori (The World, Palm) nu pot decât să întărească acest lucru.

Deja turismul generează vânzări de 3,5 miliarde de $, echivalentul a 17% din PIB, în timp ce petrolul contribuie cu 6-7%.

Surse de avantaj concurenţial în turism

b) Noi destinaţii

Campanii mondiale de promovare, invitaţii adresate jurnaliştilor sunt doar câteva dintre metodele folosite de ţări pentru a atrage turişti. Importanţa acestora creşte cu atât cu cât prezenţa lor devine vitală pentru economie. Astfel, turiştii străini asigură ¼ din PIB-ul Maltei.

Dar, în această cursă, ţări bine clasate precum Italia sau Franţa pierd teren în faţa noilor destinaţii, mai dinamice, precum Croaţia. Pentru a stimula turismul, în 2003 au fost invitaţi în Croaţia 85 jurnalişti francezi care au realizat apoi aproximativ 700 de articole în presa franceză. Rezultatul a constat în creşterea, în anul 2004, a numărului turiştilor francezi cu 70%, înregistrându-se 375000 de vizitatori.

Surse de avantaj concurenţial în turism

E-turism

În Franţa, în anul 2004, una din patru călătorii a fost cumpărată de pe internet. Expedia, numărul 1 mondial în vânzarea de vacanţe pe internet, a realizat o cifră de afaceri de 10,3 miliarde $.

Internetul facilitează compararea preţurilor şi solicitarea rezervării la operatorul cu oferta cea mai potrivită pentru turist. În anul 2004, vânzările on-line de călătorii au atins 89 miliarde de $, dintre care 20 de miliarde $ în Europa.

În mod paradoxal, criza care a atins sectorul turistic după atentatele din 2001, a contribuit în mare măsură la creşterea puterii Internetului.

Pentru a putea vinde „pietrele de moară“, companiile aeriene şi hoteliere au recurs la scăderea preţurilor şi la vânzări de ultim moment. Acest lucru era imposibil cu vechile cataloage ce erau editate o dată pe an.

De cealaltă parte, clienţii au început să-şi fracţioneze vacanţele. Acesta este punctul forte al site-urilor de călătorii care au dat lovitura cu week-end-urile prelungite, la o distanţă de două ore de mers cu avionul.

Studiu de caz

Cazul Expedia

La cinci ani după crearea sa, acest site american atrăgea 45 milioane de utilizatori din întreaga lume în fiecare lună, depăşind fostul număr unu, Travelocity.

Punctele sale forte sunt tehnologia şi oferta. Deţine mai mult de 25000 de hoteluri şi 500 companii aeriene în baza sa de date. Spre deosebire de concurenţii săi care propun căutări diferite pentru zbor şi hotel, Expedia oferă combinaţii zbor-hotel aproape infinite astfel că cel ce caută devine propriul tour-operator. Site-ul a fost de asemenea primul care a propus vizite virtuale la hoteluri datorită fotografiilor sau a filmuleţelor. De asemenea, este singurul care arată disponilitatea hotelului în timp real, în vreme ce agenţiilor tradiţionale le sunt necesare 24 ore pentru a face acest lucru.

Un alt atuu îl constituie personalizarea căutării. Astfel, celor ce călătoresc cu copii le vor fi afişate numai hotelurile ce au camere comunicante. De asemenea, Expedia colaborează cu foarte multe hoteluri. Pentru a le convinge, există personal ce negociază cu fiecare hotel în parte.

Surse de avantaj concurenţial în turism

îmbunătăţirea securităţii;

creşterea promovării;

schimbări în strategiile de afaceri:

ajustarea cantitativă şi geografică a ofertei;

aplicarea judicioasă a discounturilor;

formarea de alianţe strategice;

dezvoltarea de produse unice;

crearea de valoare adăugată;

mai multe servicii orientate spre oferirea de experienţe;

creşterea economiilor de scală şi scăderea preţurilor prin concentrare;

Conținut arhivă zip

  • Surse de Avantaj Concurential in Turism.ppt

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Delta Dunării

Această lucrare face referire la situaţia şi perspectivele turismului românesc în dinamica turismului european, analizând în mod direct zona Deltei...

Rentabilitatea Firmei de Turism

Rentabilitatea firmei de turism 7 CAPITOLUL I ACTIVITATEA TURISTICA. ORGANIZAREA SI REGLEMENTAREA ACTIVITATII TURISTICE Turismul reprezinta un...

Locul și rolul agențiilor de turism pe piața turistică locală studiu de caz SC Sfara Tours SRL Baia Mare

INTRODUCERE Turismul organizat a apărut o data cu afirmarea turismului ca fenomen de masă. El se desfăşoară pe bază de contracte încheiate între...

Aeroportul Internațional Henri Coandă București

Cap.1. Descrierea firmei, a identitatii ei si a situatiei sale strategice 1.1. Domeniul de activitate si tendintele existente Compania...

Cercetări de marketing - piața turistică din România

Capitolul 1 Prezentarea pieţei, a firmei si a serviciului 1.1 Prezentarea pieţei turistice din România Turismul românesc încearcă să-şi...

Oferta de servicii hoteliere la SC Flormang SRL

INTRODUCERE La începutul acestui secol,industria turismului era un sector dinamic, care genera cele mai multe locuri de muncă. Atunci, se...

Particularitățile Serviciilor Turistice Dedicate Turiștilor din Federația Rusă în România și în Italia

INTRODUCERE Turismul reprezintă astăzi una din componentele esenţiale ale sectorului terţiar, apartenenţa la acest sector derivând din modul de...

Proiectarea structurii organizatorice a firmei din domeniul turistic studiu de caz - Baza de tratament Ocna Sibiului

”Organizaţia îmbracă un caracter organic şi unic în sine, propriu fiecărei întreprideri sau instituţii, iar pentru a fi eficace şi sănătoasă...

Ai nevoie de altceva?