Surse de Avantaj Concurential in Turism

Extras din proiect Cum descarc?

Obiective
Identificarea surselor de avantaj concurential in turism
Analiza concurentiala
Tipuri de avntaj concurential
Strategii generice
Bibliografie
Tuclea Claudia, Management strategic, Bucuresti, Editura Uranus, 2003 
Tuclea Claudia - Elena (coord); Raicu Roxana - Elena, Management strategic in turism - servicii, Bucuresti, Editura Uranus, 2007 
Surse de avantaj concurential in turism
Coordonate ale fenomenului turistic
Turismul incepe sa iasa complet transformat dintr-o lunga serie neagra de evenimente: H5N1, SARS, atacurile din 11 septembrie Astazi se rezerva vacante pe Internet, se pleaca mai des, dar cu o durata a sejurului mai mica si fiecare turist profita de razboiul preturilor.
In anul 2003, OMT a inregistrat cea mai mare scadere din istoria sa: 12 milioane de deplasari in minus fata de anul precedent (691 milioane fata de 703 milioane in 2002) si o scadere cu mai mult de 2% a cifrei de afaceri a companiilor ce activeaza in acest domeniu, volumul vanzarilor atingand 517 miliarde $.
Surse de avantaj concurential in turism
In anul 2004, OMT a inregistrat o crestere cu 12 % la calatoriile internationale. Zona cea mai activa a fost Asia. In Japonia, cererea a crescut cu 30% si cu 60% mai multi chinezi au calatorit in lume (22 milioane in total).
Desi Franta ramane prima in topul destinatiilor turistice, cu 75 milioane de vizitatori, serviciile oferite au unele minusuri, mai multi turisti plangandu-se de escrocherii, de raportul calitate/pret in unele statiuni de pe Coasta de Azur s.a.
UNWTO statistic
UNWTO statistic
UNWTO statistic
Surse de avantaj concurential in turism
Tendinte in cererea de produse si servicii turistice:
diminuarea duratei sejurului
fragmentarea vacantelor
cresterea cererii pentru vacante personalizate
trecerea de la vacante active la vacante cu dubla experienta (dobandirea de noi cunostinte si trairea de emotii autentice)
Surse de avantaj concurential in turism
Comportamentul turistilor:
rezervarea vacantei cu doua luni inaintea plecarii, fata de 6-9 luni cat se obisnuia anii trecuti;
influenta puternica a pretului asupra deciziei de cumparare; se cauta discount-urile acordate de liniile aeriene;
descreste raza in care se realizeaza calatoriile internationale; se prefera tarile invecinate in mod special cele cu o cultura asemanatoare;
cresterea turismului national ca urmare atat a accesibilitatii regiunilor nationale din punctul de vedere al culturii cat si ca rezultat al cresterii eforturilor de promovare ce vin din partea autoritatilor nationale precum si a intreprinzatorilor;
cresterea calatoriilor in grup formate din persoane cu aceleasi caracteristici sau interese ca urmare a securitatii de care beneficiaza aceste aranjamente;
cresterea importantei internetului in alegerea vacantei si in compararea ofertelor in functie de pret.
Surse de avantaj concurential in turism
Destinatii solicitate
a)Destinatii de lux
Destinatiile ieftine nu sunt insa singurele cautate, luxul face de asemenea parte din turism. De exemplu Dubai, necunoscut cu 10 ani in urma, astazi a devenit unul dintre reperele clasei jet-set.
Anticipand sfarsitul erei petrolului, Dubai devine un Monte-Carlo al Orientului Mijlociu. Iar proiectele pentru anii urmatori (The World, Palm) nu pot decat sa intareasca acest lucru.
Deja turismul genereaza vanzari de 3,5 miliarde de $, echivalentul a 17% din PIB, in timp ce petrolul contribuie cu 6-7%.
Surse de avantaj concurential in turism
b) Noi destinatii
Campanii mondiale de promovare, invitatii adresate jurnalistilor sunt doar cateva dintre metodele folosite de tari pentru a atrage turisti. Importanta acestora creste cu atat cu cat prezenta lor devine vitala pentru economie. Astfel, turistii straini asigura  1/4  din PIB-ul Maltei.
Dar, in aceasta cursa, tari bine clasate precum Italia sau Franta pierd teren in fata noilor destinatii, mai dinamice, precum Croatia. Pentru a stimula turismul, in 2003 au fost invitati in Croatia 85 jurnalisti francezi care au realizat apoi aproximativ 700 de articole in presa franceza. Rezultatul a constat in cresterea, in anul 2004, a numarului turistilor francezi cu 70%, inregistrandu-se 375000 de vizitatori.
Surse de avantaj concurential in turism
E-turism
In Franta, in anul 2004, una din patru calatorii a fost cumparata de pe internet. Expedia, numarul 1 mondial in vanzarea de vacante pe internet, a realizat o cifra de afaceri de 10,3 miliarde $.
Internetul faciliteaza compararea preturilor si solicitarea rezervarii la operatorul cu oferta cea mai potrivita pentru turist. In anul 2004, vanzarile on-line de calatorii au atins 89 miliarde de $, dintre care 20 de miliarde $ in Europa.
In mod paradoxal, criza care a atins sectorul turistic dupa atentatele din 2001, a contribuit in mare masura la cresterea puterii Internetului. 
Pentru a putea vinde ,,pietrele de moara", companiile aeriene si hoteliere au recurs la scaderea preturilor si la vanzari de ultim moment. Acest lucru era imposibil cu vechile cataloage ce erau editate o data pe an. 
De cealalta parte, clientii au inceput sa-si fractioneze vacantele. Acesta este punctul forte al site-urilor de calatorii care au dat lovitura cu week-end-urile prelungite, la o distanta de doua ore de mers cu avionul.
Studiu de caz
Cazul Expedia
La cinci ani dupa crearea sa, acest site american atragea 45 milioane de utilizatori din intreaga lume in fiecare luna, depasind fostul numar unu, Travelocity. 
Punctele sale forte sunt tehnologia si oferta. Detine mai mult de 25000 de hoteluri si 500 companii aeriene in baza sa de date. Spre deosebire de concurentii sai care propun cautari diferite pentru zbor si hotel, Expedia ofera combinatii zbor-hotel aproape infinite astfel ca cel ce cauta devine propriul tour-operator. Site-ul a fost de asemenea primul care a propus vizite virtuale la hoteluri datorita fotografiilor sau a filmuletelor. De asemenea, este singurul care arata disponilitatea hotelului in timp real, in vreme ce agentiilor traditionale le sunt necesare 24 ore pentru a face acest lucru.
Un alt atuu il constituie personalizarea cautarii. Astfel, celor ce calatoresc cu copii le vor fi afisate numai hotelurile ce au camere comunicante. De asemenea, Expedia colaboreaza cu foarte multe hoteluri. Pentru a le convinge, exista personal ce negociaza cu fiecare hotel in parte.
Surse de avantaj concurential in turism
imbunatatirea securitatii;
cresterea promovarii;
schimbari in strategiile de afaceri:
ajustarea cantitativa si geografica a ofertei;
aplicarea judicioasa a discounturilor;
formarea de aliante strategice;
dezvoltarea de produse unice;
crearea de valoare adaugata;
mai multe servicii orientate spre oferirea de experiente;
cresterea economiilor de scala si scaderea preturilor prin concentrare;


Fisiere in arhiva (1):

  • Surse de Avantaj Concurential in Turism.ppt

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!