Transportatorii Turistici Aerieni

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 6579
Mărime: 236.97KB (arhivat)
Publicat de: Ciprian Micu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gabriela Stanciulescu
Universitatea din Oradea Facultatea de Ştiinte Economice Specializarea: EAATIO, Forma de învãţãmânt: Zi

Cuprins

  1. Capitolul 1 – Scurt istoric
  2. Capitolul 2 - Gama sortimentală existentă pe piaţa serviciului de transport aerian
  3. Capitolul 3 - Avantajele transportului aerian
  4. Capitolul 4 – Dezavantajele transportului aerian
  5. Capitolul 5 - Tipologia pasagerilor pentru cursele aeriene
  6. Capitolul 6 - Clasificarea serviciilor de transport aerian
  7. Capitolul 7 – Ce sunt cursele charter?
  8. Capitolul 8 – Cheltuielile cu stransportul aerian
  9. Capitolul 9 - Companiile aeriene low-cost
  10. Capitolul 10 - Studiu de caz. Servicii de transport aerian in Republica Moldova.

Extras din proiect

Cap.1. Scurt istoric

Spre deosebire de calea ferată, care s-a dezvoltat sub presiunea nevoilor industriei, transportul aerian şi-a făcut apariţia datorită cerinţelor militare. Până la momentul 1918 nu se putea vorbi de aviaţie civilă, aparatele fiind concepute şi utilizate doar în scopuri militare. Odată terminată prima conflagraţie mondială, au fost introduse şi primele linii regulate de pasageri, care au înlocuit rapid celebrele dirijabile ce deserveau rute din Atlanticul de Nord. Astfel, la începutul lunii februarie 1919 a fost inaugurată ruta Paris - Londra. Puteau fi transportaţi între cinci şi zece pasageri la o cursă. Nimic ieşit din comun, dar actul de naştere al aviaţiei civile, comerciale, fusese semnat. Pasagerii au devenit rapid principala sursă de venituri. Spre sfârşitul anilor 30 a venit însă „marea criză financiară mondiala”, ceea ce a provocat mari probleme tinerelor companii aviatice, inclusiv celei româno-franceze. Într-un final, în 1933, în urmă mai multor încercări de rentabilizare, din CFRNA nu avea să mai rămână decât... celebra companie de azi, Air France.

Până în anii 50, avionul a rămas un mijloc de transport „minoritar” în comparaţie cu trenul sau transportul maritim, din cauza capacităţii limitate a aparatelor.

A venit însă momentul care a marcat începutul transformării aviaţiei comerciale în ceea ce vedem astăzi - în 1953, britanicii de la compania De Havilland au construit primul avion cu reacţie comercial. Modelul s-a numit Comet. Aparatul s-a bucurat de un succes enorm, numai că, după doi ani de exploatare, în cursul anului 1954, două accidente petrecute în numai două luni au semnat „decesul” avionului.

De aici încolo a început o lungă dominaţie a constructorilor americani - avea să apăra, aproape imediat după dispariţia Comet, un nou avion de transport - Boeing, model 707. Pentru a vă face o idee despre performanţele acestui aparat, este bine să ştiţi că avionul folosit de locatarii de la Palatul Cotroceni este un Boeing 707...

Un alt capitol important al aviaţiei civile a fost deschis în 1976, când avea să se efectueze primul zbor cu avionul supersonic (francezo-britanic) Concorde.

Companiile aeriene sunt regrupate în Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian, fondată în 1919 şi reorganizată în 1945. Transportul aerian se află sub egida Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale. Pe de altă parte, în încercarea de a domina cât mai mult piaţa, cea mai mare parte a companiilor naţionale se asociază formând asociaţii de companii (în jur de 400 de alianţe existau în 1995). Cea mai spectaculoasă şi importantă asociere este cea dintre Air France şi KLM, în 2004. Această propune pasagerilor peste 220 de destinaţii în lumea întreagă. În ceea ce priveşte alianţele, cea mai importantă este Star Alliance, înfiinţată în 1997 şi având ca lider Lufthansa.

Piaţa românească a serviciilor de transport aerian este o piaţă în plină dezvoltare,ce atrage tot mai multe companii aeriene,care se bat în oferte tot mai tentante. Principalul factor care contribuie la dezvoltarea acesteia şi la înăsprirea concurenţei este reprezantat de deschiderea pieţei aeriene odată cu adptarea României la Uniunea Europeană,la 1 ianuarie 2007.

Dacă acum 15 ani principalul operator în România era Tarom,acum găsim companii aeriene variate,atât mari cât şi mici,europene şi de pe alte continente care se adresează unor segmente distincte de consumatori sau care transportă pasageri şi/sau marfă.Giganţii aerieni au pătruns pe piaţa românească şi au venit cu un număr ridicat de zboruri,calitate şi preţuri competitive.

În 2006, piaţa aeriană din România s-a îmbogăţit cu 7 noi operatori aerieni autorizaţi să opereze servicii aeriene regulate, aceştia provenind din:Italia, Spania, Grecia şi Ungaria.

Cap.2. Gama sortimentală existentă pe piaţa serviciului de transport aerian

Transportul aerian de pasageri cuprinde şi în România mai multe segmente:

- Companii aeriene de linie,aşa-numitele - traditionale: Tarom, British Airways, Air France, KLM, Lufthansa, Alitalia, Austrian Airlines etc.

- Companii aeriene low-cost:Wizz Air, Blue Air, Club Air, Wind Jet, My Air, Alpi Eagles etc.

- Companii care oferă zboruri charter,VIP,air-taxi etc:Ţiriac Air etc.

Cap.3. Avantajele transportului aerian

- Rapiditatea este atributul esenţial al transportului aerian. Pentru pasageri, evoluţia aeronavelor a adus posibilitatea de a călători mult mai repede, dar şi în condiţii de comfort şi de servicii net superioare. Viteza mare ofera mijloacelor de transport aerian posibilitatea evitarii zonelor cu conditii meteorologice ostile. Rapiditatea se datoreaza independentei relative fata de conditiile de mediu, atit natural, cat si institutional, precum si parametrilor tehnici ai aparatelor de zbor.

- Serviciile sunt un alt atribut important al călătoriei cu avionul. Numărul şi calitatea acestora a crescut şi s-a diversificat impresionant, ajungând la ora actuală să fie principalul domeniu de concurenţă între companiile aeriene.

- Oportunitatea reprezintă avantajul competitiv major, în prestarea oricărui serviciu

- Economicitatea se referă la posibilitatea clienţilor de a beneficia în condiţii avantajoase de serviciile respective. Costurile de operare s-au redus substanţial, în ultimii ani, permiţând practicarea unor preţuri tot mai atractive.

- Regularitatea prestării serviciilor de transport aerian decurge din modul de organizare a acestora. Transportul aerian se efectuează, în cea mai mare parte, prin cursele de linie, pe anumite rute fixe, în condiţii de frecvenţă, orare şi tarife relativ stabile.

- Confortul se referă nu numai la condiţiile de transport la bordul aeronavei, ci şi la dotările din spaţiile anexe de la sol (din aeroporturi) care adaugă o motivaţie la baza opţiunii privind selecţionarea avionului ca mijloc de transport.

Preview document

Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 1
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 2
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 3
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 4
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 5
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 6
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 7
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 8
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 9
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 10
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 11
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 12
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 13
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 14
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 15
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 16
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 17
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 18
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 19
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 20
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 21
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 22
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 23
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 24
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 25
Transportatorii Turistici Aerieni - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Transportatorii Turistici Aerieni.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Transportul Aerian - Studiu de Caz Blue Air

Introducere Transportul aerian a devenit unul dintre cele mai cautate mijloace de transport, datorita rapiditatii, sigurantei, confortului si...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Turism Rural

1.Itroducere in TRChiar dacă o definiţie a turismului rural ar putea părea ca fiind foarte simplă – acea formă de turism practicată în spaţiile...

Te-ar putea interesa și

Rolul transportului aerian în dezvoltarea turismului în Franța

INTRODUCERE Transportul deţine un rol foarte important în cadrul industriei turistice. El reprezintă de fapt legătura dintre casă, destinaţie,...

Tendințe în Evoluția Transporturilor Turistice Interne și Internaționale

Introducere Turismul a constituit la începutul secolului XX un privilegiu al claselor avute, pentru ca în ultimile decenii sa înregistreze o...

Actualități și Tendințe în Evoluția Transporturilor Turistice Aeriene

Transportul deţine un rol foarte important în cadrul industriei turistice. El reprezintă de fapt legătura dintre casă, destinaţie, cazare,...

Diversificarea produselor și serviciilor studiu de caz Dodo Travel

Introducere Am ales aceastǎ lucrare de licenţǎ deoarece evoluţia, atât a turismului, cât şi a turismului internaţional se caracterizeazǎ, la nivel...

Management în Transport

Capitolul 1 Transporturile si dezvoltarea economica 1.1 Obiectul si importanta activitatii de transport Functionarea normala a vastului si...

Transporturile Turistice Aeriene

ARGUMENT Lucrarea de specialitate cu titlul „TRASPORTURI TURISTICE AERIENE”, a fost realizat în scopul susţinerii „Examenului pentru certificarea...

Studiu Previzional Privind Modernizarea și Diversificarea Produsului Turistic cu Referire la Agenția de Turism Travis Tourism

INTRODUCERE „Orice pas al unei călătorii devine o aventură a cunoaşterii; la fiecare pas mori şi învingi de bucurie, ineditul te face să renaşti,...

Agențiile de Turism

INTRODUCERE Unul dintre principalele fenomene social-economice ale secolului nostru îl constituie dezvoltarea cu o rapiditate şi continuitate...

Ai nevoie de altceva?