Extras din proiect
1. Geneza şi evoluţia turismului
Conceptul de turism: parte integrantă a economiei mondiale, reprezintă o activitate social-cultural-recreativă, de petrecere a timpului liber sau de refacere a capacităţilor fizice, care s-a dezvoltat paralel cu evoluţia mijloacelor de transport şi a telecomunicaţiilor. Este un produs care sintetizează eficienţa întregii economii, inclusiv a industriei producătoare de bunuri de consum şi agriculturii.
Etapele evolutive ale turismului:
Turismul incipient (perioada preindustrială)
Turismul modern (perioada industrială)
Turismul contemporan (perioada post-industrială)
2. Factorii determinanţi ai dezvoltării turismului
Factori naturali: calitatea mediului înconjurător, relieful, elementele climatice, elementele hidrografice de vegetaţie şi faună
Factori demografici: creşterea numerică a populaţiei (mai ales urbane), structura pe grupe de vârstă, structura profesională
Factori economici: resursele financiare ale populaţiei, nivelul de dezvoltare economică, venitul naţional pe cap de locuitor
Factori socio-culturali: timpul liber (week-end, sărbători legale, concedii şi vacanţe anuale)
Factori politici: politica economică, situaţiile conflictuale, stabilitatea politică
Factori psihologici: motivaţii sociale, familiale, personale
3. Resursele turistice naturale
elemente de spectaculozitate ale reliefului (relieful glaciar şi periglaciar, văi de tipul Marelui Canion sau Cheilor Bicazului, peşteri: Mamutului din Statele Unite, Postojna din Slovenia, gheizere – Yellowstone National Park, vulcanism activ – Hawaii)
plaje celebre: Cannes şi Nice (Franţa), Costa Brava şi Costa del Sol în Spania, Copacabana (Rio de Janeiro), Miami, Mamaia.
elemente ale hidrografiei: fluvii cu defilee (Rin, Dunăre) şi cascade (Niagara, Victoria, Iguacu), lacuri glaciare (Alpi, Carpaţi, Pirinei), lacuri cu efecte curative (Techirghiol, Amara), izvoare minerale („aureola mofetică” a Carpaţilor Orientali).
Conținut arhivă zip
- Turism International.ppt