Cuprins
- Introducere
- CAP I. PREZENTAREA GENERALĂ A STATULUI HONG KONG
- 1.1. Asezare geografică
- 1.2. Populaţia
- 1.3. Scurt istoric
- 1.4. Cadrul natural
- 1.4.1. Clima
- 1.4.2. Relieful şi hidrografia
- 1.5. Cadrul economic
- 1.5.1. Împărţirea administrativ teritorială
- 1.5.2. Analiza produsului intern brut
- 1.5.3. Analiza produsului naţional brut
- 1.5.4. Analiza ratei şomajului
- 1.6. Cadrul turistic
- 1.6.1. Sosiri turişti
- 1.6.2.Contribuţia turismului la produsul intern brut al statului
- 1.6.3. Nivelul angajărilor
- 1.6.4. Încasările
- CAP II. ANALIZA INDICATORILOR DE COMPETITIVITATE ÎN TURISM AI STATULUI HONG KONG
- 2.1. Locul ocupat în decursul anilor 2007-2009 de indicatorii de competitivitate
- CAP III. ANALIZA ŞI EVALUAREA PUNCTELOR FORTE ŞI SLABE ALE STATULUI HONG KONG
- 3.1. Punctele forte ale statului
- 3.2. Punctele slabe ale statului
- CAP IV. STRATEGII DE CREŞTERE A COMPETITIVITĂŢII ALE STATULUI HONG KONG
- Concluzie
- Anexe
- Bibliografie
Extras din proiect
INTRODUCERE
Ca orice activitate economică, turismul prin prestarea unor servicii de calitate, are drept scop satisfacerea consumatorilor şi obtinerea de profit. Astăzi există persoane care plătesc sume mari pentru un sejur deosebit şi de calitate, deci calitatea şi satisfacerea clienţilor devin o forţa majoră care trebuie îmbunatăţită şi întrebuinţată şi întreţinută în mod continuu pentru ca aceste calitaţi să poată genera avantaje mari pentru statul Hong Kong.
După cum bine se ştie, tendinţele actuale ne arată că în viitorul apropiat turismul se va transforma dintr-o preocupare ocazională într-una parmanentă, cu tendinţa de a deveni o nevoie, o necesitate de a evada, resimţită din ce în ce mai mult de catre omul modern.
Astfel Hong Kong este o destinaţie aptă să satisfacă diversele preferinţe ale turiştilor străini, şi de ce nu şi al celor autohtoni. Profesionalismul din industria turistică a statului Hong Kong trebuie să înţeleagă noile tendinţe ale dezvoltării turismului internaţional, iar statul terbuie să realizeze faptul că exigenţele tot mai mari ale clienţilor îi obligă să recurgă la noi instrumente de dezvoltare. Mai mult decât atât, nu este suficient numai să conştientizeze acest lucru, ci este important ca toţi cei implicaţi în acest domeniu să-şi pună în practică aceste idei şi instrumente.
Aşadar în cele ce urmează se va face o scurtă prezentare a proiectului care să pună în evidenţa prezentarea generală a statului Hong Kong, analiza indicatorilor de competitivitate în turism, analiza şi evaluarea strategiilor de dezvoltare din statul Hong Kong, şi în ultima parte va fi analizată strategia de creştere a competitivităţii.
Cap. I. PREZENTAREA GENERALĂ A STATULUI HONG KONG
În cele ce urmează, în cadrul acestui capitol urmează să fie prezentat statul Hong Kong şi vor fi expuse elemente ca asezarea geografică, populaţia, un scurt istoric, cadrul natural ce va cuprinde clima şi relieful, cadrul economic unde vor fi analizaţi mai mulţi indicatori – produsul intern brut, produsul naţional brut şi rata somajului, iar apoi va fi prezentată împărtirea administrativ teritorială a statului Hong Kong. Iar în ultima parte a capitolului, de astfel cea mai importantă va fi prezentat cadrul turistic al statului Hong Kong şi vor fi analizaţi următorii indicatori: sosirile de turişti, contribuţia turismului la produsul intern brut al statului, nivelul angăjărilor din industria turismului.
1.1. Asezarea geografică
Hong Kong-ul este un stat care are capitala la Victoria; limbile oficiale fiind engleza, catoneza şi mandarina, iar moneda oficială este dolarul Hong Kong (HK$). Este un stat foarte mic; principala insulă nu are mai mult de 17 km lungime şi 8 km lăţime, iar întreaga regiune, include o fâşie de pământ proaspăt recuparată din mare, are o suparafaţă de doar 1074km2.
Peninsula şi insulele care formează Hong Kong-ul sunt situate la gurile fluviului Pearl River situat chiar la sud de Tropicul Racului, mai exact împărţit astfel, în Insula Hong-Kong şi ostroave – 80 km2, din Peninsula Kowloon – 10 km2 şi de Noile Teritorii de pe continent – 980 km2.
2.2. Populaţia
Nouăzeci şi cinci la sută din populaţia Hong Kong-ului, dintr-un total de şapte milioane de locuitori, este reprezentată de chinezi, iar cei mai mulţi îşi au rădăcinile în provincia Guangdong din apropiere. Cu toate acestea Hong Kong-ul se menţine un oraş cosmopolit şi a devenit astfel datorită numeroaselor grupuri de străini care s-au stabilit aici, contribuind în afaceri, gastronomie, cultura şi religie, dând Hong Kong-ului unicitatea şi rafinamentul de astăzi. Celelalte cinci procente din populaţie cuprind britanici şi cetăţeni proveniţi din Commonwealth-ul Britanic, japonezi, portughezi şi americani. Există aproximativ 57.000 de filipinezi şi 30.000 de indieni şi pachistanezi. Aproximativ 60.000 de rezidenţi din Hong Kong emigrează anual, majoritatea în America de Nord sau Australia, în cautarea unor oportunităţi economice mai bune sau de teama viitorului lor incert sub conducerea iminentă a Chinei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Turism International Hong Kong.doc