Turismul Balnear în Cehia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3749
Mărime: 19.36KB (arhivat)
Publicat de: Noris Botezatu
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gabriela Tigu
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE COMERT MASTER: MARKETING SI MANAGEMENT IN TURISM

Extras din proiect

I Prezentare generala a Cehiei

Cehia este un stat intracontinental situat în Europa Centrală, care se învecinează cu Germania la vest, Polonia la nord, Slovacia la est şi Austria la sud. Cuprinde trei regiuni istorice — Boemia, Moravia şi o parte a Sileziei — iar întreaga suprafaţă a ei alcătuieşte peste 78.000 km². În 2008 număra 10,3 milioane de locuitori.

Dupa ce in 1989 regimul comunist s-a prabusit, milioane de turisti au ajuns in Cehoslovacia, astazi Republica Ceha atrasi mai ales de capitala Praga, si pe buna dreptate deoarece Praga este unul dintre cele mai frumoase orase din intreaga lume.

Principalele tari emitatoare de turisti pentru Cehia au fost in 2007, 2008 si 2009 Germania, Marea Britanie, Rusia, Italia si Polonia. Se constata o crestere a turistilor din Rusia care in 2008 i-au depasit pe cei din Italia (locul 3 in anul 2007) si a turistilor din Polonia care au urcat in anul 2008 pe locul 5. Cota de piata in 2008 a Cehiei in privinta incasarilor a fost de 0,8%, situandu-se pe locul 32 in lume.

Din 1993 Cehia a initiat mai multe campanii de promovare in afara tarii. Cea mai importanta strategie nationala de promovare a tarii prin politica produselor nationale a fost adoptata de Autoritatea Ceha pentru Turism la inceputul anilor 2000, a avut loc intre anii 2003 si 2010 si a adoptat 2 directii de promovare ambele realizate prin intermediul birourilor de turism aflate in strainatate. Fiecare produs national a beneficiat de un catalog de prezentare in care existau si poze si referinte catre un site unde de asemenea se puteau gasi informatii despre produsul national respectiv. Au fost tiparite postere, iar toate hartile, brosurile si cataloagele din domeniul turismului cuprindeau referinte despre produsele nationale.

Obiectivul a fost ca pana in anul 2010 turistii din toata lumea sa asocieze Cehia nu doar cu orasul Praga, ci si cu Karlovy Vary, Cesky Krumlov, Skalni Mesta, Olomouc, sarbatoarea Craciunului si festivalurile de primavara. Un alt obiectiv a fost introducerea Cehiei in circuitele care trec prin Bavaria si Elvetia, avand in vedere ca se ajunge mai repede din Praga la Munchen, decat din Budapesta. Obiectivul era sa se elimine bariera psihologica reprezentata de faptul ca Cehia era asociata cu “Cortina de Fier” si sa atraga un numar cat mai mare de turisti care viziteaza Bavaria sa treaca si prin Cehia, asociind aceasta tara cu calmul, odihna si relaxarea.

Datorita reclamei agresive peste hotarele tarii dar si a restructurii industriei de spa Cehia a devenit dupa 1993 una din cele mai cautate tari pentru tratamente balneare si in ultimii ani si pentru programe de wellness. Cehia mai este cunoscuta si pentru standardul ridicat al serviciilor medicale, care se gasesc aici la costuri mult mai reduse fata de alte tari europene, fapt pentru care sunt atat de vizitati de turistii care cauta relaxare, intretinere si tratamente pentru diverse boli.

II Analiza potentialului turistic – resurse naturale si antropice pentru turismul balnear din Cehia

In Cehia turismul balnear este in prezent foarte bine dezvoltat, cele 37 de statiuni balneare de care dispune, toate amplasate in zone nepoluate, inconjurate de padure, bucurandu-se de o cota de piata buna pe plan mondial datorita unei combinatii reusite intre utilizarea traditionala a resurselor naturale, procedurile moderne de tratament si cele mai noi metode folosite in refacere si intretinere. S-ar putea spune ca aceasta tara a fost binecuvantata cu potential balneoturistic, dar adevarul este ca cehii au stiut sa le valorifice, iar in prezent 24 din aceste statiuni utilizeaza ape minerale naturale în curele lor, 10 utilizeaza diferite tipuri de namol şi de turbă, iar 3 sunt statiuni climaterice – Jesenik, Lazne Kynzvart si Lipova Lazne. Se zice ca nicăieri altundeva pe pământ nu veţi găsi atât de multe izvoare minerale, într-un singur loc ca în "triunghiul spa Boemia de Vest”, cele trei puncte prin care se formează fiind Carlsbad, Marienbad si Frantiskovy Lazne si ca cel mai curat aer din Europa Centrala se gaseste in Karlova Studanska. Tot in Cehia Se mai gasesc si prima statiune balneara care a folosit radonul in tratamente - Jachymov si prima statiune care a folosit turba in tratamente - Fratinskovy Lazne.

Preview document

Turismul Balnear în Cehia - Pagina 1
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 2
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 3
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 4
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 5
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 6
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 7
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 8
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 9
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 10
Turismul Balnear în Cehia - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Turismul Balnear in Cehia.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Turismul Balnear în Europa

1. Rezumatul lucrarii În ceea ce privește turismul balnear, trebuie spus că oferta europeană va reprezenta întotdeauna o atracție deosebită pentru...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Hotelurile Hilton

Hilton Hhonors Worldwide : Razboiul loialitatii Hotelurile Hilton privesc cele mai frecvente programe ale oaspetilor ca cel mai important...

Te-ar putea interesa și

Strategie ANT

România a reprezentat o destinatie turistica importanta pentru piata zonala, promovând, cu precadere, produsele turistice de litoral, statiunile...

Forme de Turism

INTRODUCERE Actualitatea temei. Turismul a devenit în zilele noastre o activitate la fel de importantă precum cea desfăşurată în alte...

Turismul Balnear - Covasna

Statiunea Covasna si imprejurimile sale reprezinta un produs turistic complex, competitiv pe piata turistica interna si externa. Statiune...

Turismul balnear în Băile Tușnad

Statiunea Baile Tusnad si imprejurimile sale reprezinta un produs turistic complex, competitiv pe piata turistica interna si externa. Baile Tusnad...

Turismul balnear - oportunitate de relansare pentru România

INTRODUCERE Prin poziţia sa geografică, România dispune de o mare varietate de resurse naturale, care dau posibilitatea practicării unei game...

Strategii de Dezvoltare a Turismului Românesc

CAPITOLUL I STAREA ACTUALĂ A TURISMULUI ROMÂNESC 1.1.Analiza stării mediului în care se dezvoltă turismul românesc Exceptând calamităţile...

Marketing turistic - agenția Balneurotour

1. Misiune Agentia de turism « BalnEuroTour » si-a stabilit drept misiune punerea la dispozitia turistilor a unor pachete de servicii ce includ...

Evaluarea stațiunilor balneare în turism, stasiunea Karlovy Vary, din Republica Cehă

Introducere Evoluţia curelor balneare a fost însoţită, de-a lungul timpului, de îmbogăţirea continuă a conţinutului acestora, atât sub aspectul...

Ai nevoie de altceva?