Turismul de Afaceri

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Cosideratii generale privind turismul de afaceri 3
2. Scurt istoric al turismului de afaceri 4
3. Formele turismului de afaceri 6
4. Asemanari si deosebiri intre turismul de afceri si turismul de loisir 9
5. Turismul de afaceri in Romania 10
6. Tendinte ale turismlui de afaceri pe plan mondial 17


Extras din proiect Cum descarc?

1. Cosideratii generale privind turismul de afaceri
Turismul este cea mai mare afacere a inceputului de mileniu, atat pe plan mondial, cat si in Uniunea Europeana. Turismul de afaceri - parte componenta a activitatii turistice - este cea mai dinamica forma de turism, detinand circa 20% din totalul calatoriilor internationale si aproape 25% din totalul incasarilor turistice, fiind una din cele mai ,,pretentioase" si mai ,,scumpe" activitati. 
Turismul de afaceri este forma de turism cu scopuri comerciale, guvernamentale si educationale, avand parte de agrement ca motivatie secundara. Turismul de afaceri presupune in general, deplasarea intr-o alta localitate, la o distanta mai mare de 50 de km de localitatea de origine a turistului de afaceri, deplasare determinata strict de afacere, de un eveniment sau de un scop educational. Turismul de afaceri se refera in sens larg la calatoriile oamenilor pentru scopuri legate de munca lor, mai exact, de deplasarile in interes oficial, comercial sau de alta natura cum ar fi participarile la diverse manifestari organizate de intreprinderile economice sau organisme administrative pentru reprezentantii lor . Desi aceste actiuni presupun desfasurarea unei activitati remunerate, ele sunt asimilate turismului deoarece organizarea si realizarea lor implica utilizarea dotarilor turistice de cazare, alimentare, agreement cat si consumul unor servicii specifice furnizate de organizatori de calatorii.
Turismul de afaceri se desfasoara tot timpul anului, in spatii special amenajate antrenand servicii specifice de expunere, de tranzactionare, cazare, securitate, amenajari estetice, mijloace de telecomunicatii, video-tv, multiplicare, transfer, alimentatie publica sercicii de presa.
Principalele caracteristici ale turismului de afaceri:
- Reprezinta forma de turism care isi mentine un standard de calitate a seviciilor ridicat
- Atinge cote maxime primavara si toamna dar inregistreaza activitati si iarna si vara
- Completeaza sectorul turismului liber
- Multe din investitiile destinate infrastructurii sunt concepute in special pentru turismul de afaceri ( hoteluri, restaurante, facilitati in transport si comunicatii ) si furnizeaza beneficii care pot fi utilizate de turistii clasici si de populatia zonei respective.
- Turismul de afacerii are mai putine consecinte negative asupra mediului decat turismul clasic.
- Cercetarile sugereaza ca aproximativ 40% din turistii de afaceri se reintorc cu familiile in aceleasi destinatii.
2. Scurt istoric al turismului de afaceri
Istoria turismului de afaceri se pierde in negura timpului. Aparitia agriculturii de subzistenta in Africa, Asia si Europa, cu mii de ani inaintea erei noastre a dus automat la dezvoltarea schimburilor comerciale ce se realizau la distante din ce in ce mai lungi. De asemenea, dezvoltarea oraselor a generat o nevoie crescuta de produse pentru gospodarii. Se poate afirma ca primele calatorii de afaceri au fost intreprinse de catre micii comercianti si de catre artizani care puteau calatori si mii de kilometri pentru a-si desface produsele. Urmeaza apoi perioada marilor imperii: Egipt, Persia, Grecia si Roma, ce au stimulat cresterea comertului si implicit a calatoriilor de afaceri.
In evul mediu s-a dezvoltat (probabil) cea mai mare ruta a calatoriilor de afaceri din toate timpurile: Drumul Matasii. Chiar daca denumirea sugereaza un singur drum si o singura marfa (matasea), este vorba de o multime de rute ce legau Asia de Europa pe care se transportau o varietate de marfuri. Toate acestea, au dus la stimularea dezvoltarii echipamentelor de cazare si alimentatie necesare calatorilor-servicii de transport cu camile si ghizi. De asemenea, pe aceasta ruta au fost aduse in Europa bunuri si idei: de la praful de pusca, la cunostiinte de astrologie si medicina, iar Istanbulul (de exemplu) si alte orase au devenit in aceasta perioada importante centre comerciale, in parte datorita acestui Drum al Matasii


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul de Afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!