Turismul de Afaceri

Proiect
9.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 4971
Mărime: 67.65KB (arhivat)
Publicat de: Ionela Ilie
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: CANDREA ADINA
Universitatea Transilvania Braşov Facultatea de Ştiinţe Economice Specializarea: Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor

Cuprins

  1. 1. Cosideratii generale privind turismul de afaceri 3
  2. 2. Scurt istoric al turismului de afaceri 4
  3. 3. Formele turismului de afaceri 6
  4. 4. Asemanari si deosebiri intre turismul de afceri si turismul de loisir 9
  5. 5. Turismul de afaceri în România 10
  6. 6. Tendinte ale turismlui de afaceri pe plan mondial 17

Extras din proiect

1. Cosideratii generale privind turismul de afaceri

Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât si în Uniunea Europeana. Turismul de afaceri – parte componenta a activitatii turistice - este cea mai dinamica forma de turism, detinând circa 20% din totalul calatoriilor internationale si aproape 25% din totalul încasarilor turistice, fiind una din cele mai „pretentioase” si mai „scumpe” activitati.

Turismul de afaceri este forma de turism cu scopuri comerciale, guvernamentale si educationale, avand parte de agrement ca motivatie secundara. Turismul de afaceri presupune in general, deplasarea intr-o alta localitate, la o distanta mai mare de 50 de km de localitatea de origine a turistului de afaceri, deplasare determinata strict de afacere, de un eveniment sau de un scop educational. Turismul de afaceri se refera in sens larg la calatoriile oamenilor pentru scopuri legate de munca lor, mai exact, de deplasarile in interes oficial, comercial sau de alta natura cum ar fi participarile la diverse manifestari organizate de intreprinderile economice sau organisme administrative pentru reprezentantii lor . Desi aceste actiuni presupun desfasurarea unei activitati remunerate, ele sunt asimilate turismului deoarece organizarea si realizarea lor implica utilizarea dotarilor turistice de cazare, alimentare, agreement cat si consumul unor servicii specifice furnizate de organizatori de calatorii.

Turismul de afaceri se desfasoara tot timpul anului, in spatii special amenajate antrenând servicii specifice de expunere, de tranzactionare, cazare, securitate, amenajari estetice, mijloace de telecomunicatii, video-tv, multiplicare, transfer, alimentatie publica sercicii de presa.

Principalele caracteristici ale turismului de afaceri:

- Reprezinta forma de turism care isi mentine un standard de calitate a seviciilor ridicat

- Atinge cote maxime primavara si toamna dar inregistreaza activitati si iarna si vara

- Completeaza sectorul turismului liber

- Multe din investitiile destinate infrastructurii sunt concepute în special pentru turismul de afaceri ( hoteluri, restaurante, facilitati în transport si comunicatii ) si furnizeaza beneficii care pot fi utilizate de turistii clasici si de populatia zonei respective.

- Turismul de afacerii are mai putine consecinte negative asupra mediului decât turismul clasic.

- Cercetarile sugereaza ca aproximativ 40% din turistii de afaceri se reintorc cu familiile in aceleasi destinatii.

2. Scurt istoric al turismului de afaceri

Istoria turismului de afaceri se pierde în negura timpului. Aparitia agriculturii de subzistenta în Africa, Asia si Europa, cu mii de ani înaintea erei noastre a dus automat la dezvoltarea schimburilor comerciale ce se realizau la distante din ce în ce mai lungi. De asemenea, dezvoltarea oraselor a generat o nevoie crescuta de produse pentru gospodarii. Se poate afirma ca primele calatorii de afaceri au fost întreprinse de catre micii comercianti si de catre artizani care puteau calatori si mii de kilometri pentru a-si desface produsele. Urmeaza apoi perioada marilor imperii: Egipt, Persia, Grecia si Roma, ce au stimulat cresterea comertului si implicit a calatoriilor de afaceri.

In evul mediu s-a dezvoltat (probabil) cea mai mare ruta a calatoriilor de afaceri din toate timpurile: Drumul Matasii. Chiar daca denumirea sugereaza un singur drum si o singura marfa (matasea), este vorba de o multime de rute ce legau Asia de Europa pe care se transportau o varietate de marfuri. Toate acestea, au dus la stimularea dezvoltarii echipamentelor de cazare si alimentatie necesare calatorilor–servicii de transport cu camile si ghizi. De asemenea, pe aceasta ruta au fost aduse în Europa bunuri si idei: de la praful de pusca, la cunostiinte de astrologie si medicina, iar Istanbulul (de exemplu) si alte orase au devenit în aceasta perioada importante centre comerciale, în parte datorita acestui Drum al Matasii

Preview document

Turismul de Afaceri - Pagina 1
Turismul de Afaceri - Pagina 2
Turismul de Afaceri - Pagina 3
Turismul de Afaceri - Pagina 4
Turismul de Afaceri - Pagina 5
Turismul de Afaceri - Pagina 6
Turismul de Afaceri - Pagina 7
Turismul de Afaceri - Pagina 8
Turismul de Afaceri - Pagina 9
Turismul de Afaceri - Pagina 10
Turismul de Afaceri - Pagina 11
Turismul de Afaceri - Pagina 12
Turismul de Afaceri - Pagina 13
Turismul de Afaceri - Pagina 14
Turismul de Afaceri - Pagina 15
Turismul de Afaceri - Pagina 16
Turismul de Afaceri - Pagina 17
Turismul de Afaceri - Pagina 18
Turismul de Afaceri - Pagina 19
Turismul de Afaceri - Pagina 20
Turismul de Afaceri - Pagina 21
Turismul de Afaceri - Pagina 22
Turismul de Afaceri - Pagina 23
Turismul de Afaceri - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Turismul de Afaceri.doc

Alții au mai descărcat și

Turismul și Ocuparea Forței de Muncă

Introducere Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, unic, rar, dificil de imitat şi relativ de înlocuit, ce trebuie înţeles,...

E-Turismul în România - Studiu de Caz Clujul Virtual

Introducere Turismul este o activitate ce are impact asupra vieţii culturale, sociale şi economice. Are legătură cu numeroase domenii, printre...

Piața mondială a turismului de afaceri

CAPITOLUL I ISTORIC ȘI CONCEPTE ÎN TURISMUL DE AFACERI Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât și...

Potențialul Turistic al Deltei Dunării

Evaluarea industriei turistice românesti indica faptul ca turismul poate deveni una din industriile de export puternice ale României, care va...

Turismul în Europa de Vest

Introducere : Evolutia turismului in Europa de Vest , ca rezultat al actiunii conjuncturale de mai multi factori ( economici , demografici , psiho...

Turism Cultural în Munții Apuseni

INTRODUCERE În perioada actuală, când turismul a devenit o activitate de mare importanţă socială, economică şi, chiar politică, atât pe plan...

Turism - Afaceri

INTRODUCERE Actualitatea cercetării. Turismul de afaceri reprezintă o călătorie asociată cu participarea la întâlniri la nivel de companie sau de...

Rentabilitatea în Turism

Introducere Factorii economici exteriori au facut ca în ultimii zece ani piata romaneasca a turismului sa se caracterizeze printr-o mare...

Te-ar putea interesa și

Piața mondială a turismului de afaceri

CAPITOLUL I ISTORIC ȘI CONCEPTE ÎN TURISMUL DE AFACERI Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât și...

Turismul Cultural și de Afaceri în Sibiu

Introducere Turismul reprezintă călătoriile de plăcere, pentru recreere. Aceasta a fost extinsă în ultimii ani pentru a include orice călătorie în...

Strategii de marketing folosite de SC Paralela 45 SA

INTRODUCERE Turismul este cea mai mare afacere a începutului de mileniu, atât pe plan mondial, cât şi în Uniunea Europeană spre care tinde şi...

Turism - Afaceri

INTRODUCERE Actualitatea cercetării. Turismul de afaceri reprezintă o călătorie asociată cu participarea la întâlniri la nivel de companie sau de...

Analiza turistică în concomitent a două țări - Spania și Rwanda

CAPITOLUL I PREZENTAREA SPANIEI ŞI RWANDEI Turismul, sub diferitele sale forme, a cunoscut o dezvoltare şi o diversificare accentuată în ultimele...

Agenția de turism - noi concepte în dezvoltarea turismului românesc

INTRODUCERE Dezvoltarea turismului atât ca modalitate de petrecere într-un mod placut si instructiv a timpului liber, cât si ca activitati...

Dezvoltarea și Promovarea Turismului de Afaceri

INTRODUCERE Am ales ales ca temă pentru proiect, turismul, deoarece este un domeniu atractiv în care doresc să lucrez după terminarea facultăţii....

Finlanda și Chile

Capitolul I PREZENTAREA ŢĂRILOR FINLANDA ŞI CHILE În acest capitol sunt prezentate comparativ ţările Chile şi Finlanda analizându-se următoarele...

Ai nevoie de altceva?