Turismul Viitorului - E-Turism

Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere
Turismul a devenit una din cele mai mari industrii ale lumii si dezvoltarea sa arata o crestere continua in fiecare an. Organizatia Mondiala a Turismului prognozeaza ca pana in anul 2020 sosirile de turisti din lume vor creste cu pana la 200% Astfel, turismul a devenit o ramura economica destul de competitiva. Competitivitatea sa insa nu mai este naturala, ci este condusa din ce in ce mai mult de stiinta, tehnologia informatiei si de inovatie.
Cu cresterea exponentiala a extinderii si utilizarii internetului si a World Wide Web-ului, atat acasa cat si la locul de munca, au crescut si oportunitatile pentru furnizorii de turism sa distribuie informatia si sa prelucreze rezervarile pentru cumparatorii potentiali. 
Procesele de dezvoltare din cadrul tehnologiei informatiei si comunicatiilor si Internetul in particular au revolutionat intreaga industrie a turismului, generand noi modele de business, schimband structura canalelor de distributie specifice turismului si reproiectand toate produsele ce tin de aceasta industrie si nu in ultimul rand, influentand furnizorii de pachete turistice, destinatiile si skateholderii.
Astfel, atata timp cat micii operatori pot fi gasiti, trendul va creste in directia lor. Deoarece Internetul este un fel de "teren de joaca", cu un web site bine pus la punct, afacerile mici isi pot face reclama la fel de profesional precum competitorii lor mai mari.
In acest context, asistam la o dezvoltare din ce in ce mai accentuata a comertului electronic si, implicit, a turismului electronic (sau e-turism). Am incercat, in aceasta lucrare, sa prezentam e-turismul si importanta dezvoltarii sale.
2. E-tourismul pe plan mondial
Comertul electronic este definit ca fiind activitatea de vanzare-cumparare si marketing pentru produse si servicii printr-un sistem electronic cum ar fi, de exemplu, internetul. El implica transferul electronic de date, managementul distributiei, e-marketing, marketing online, tranzactii online, schimburi electronice de date, inventarul automat al sistemelor de management utilizate si colectarea automata a datelor.
Turismul electronic (electronic tourism sau e-tourism in engleza) este parte a comertului electronic si uneste unele din cele mai rapide tehnologii in dezvoltare, cum sunt cea a comunicatiilor si tehnologiei informatiilor, industria ospitalitatii si cea a managementului/ marketingului/ planificarii strategice. 
Activitatile specifice turismului electronic presupun existenta turoperatorilor, a agentiilor de turism si a altor entitati cu interese in domeniul turismului in spatiul virtual prin intermediul unui portal specializat. Fenomenul in sine are implicatii atat pentru consumatorul de servicii turistice, cat si pentru cei enumerati mai sus.
Turismul electronic implica pentru consumatorii finali urmatoarele aspecte: e-informare, e-rezervare (hoteluri, mijloace de transport etc.) si plata electronica.
E-informare. Etapa de e-informare presupune oferirea de informatii in cadrul portal-urilor specializate, brosuri electronice, ghiduri turistice audio, albume foto (imagini statice si panorame), imagini in timp real sau clipuri video, si chiar jurnale de calatorie prin intermediul blogurilor sau chiar comunitati virtuale specializate, gen Virtual Tourist, si de ce nu, ghidurile oferite prin intermediul oraselor virtuale.
E-rezervare. Rezervarile on-line sunt utilizate cel mai mult in domeniul hotelier, al transporturilor aeriene si pentru serviciile de inchiriere autoturisme. Serviciile de rezervari on-line, ca servicii ale societatii informationale, trebuie sa se conformeze exigentelor legale care isi au izvorul in actele normative ce fac referire la serviciile de internet, in general, si la cele de comert electronic si incheierea contractelor la distanta, in particular.
Plata electronica. Consumatorii pot folosi carti de credit, cecuri electronice, bani digitali (digital cash in engleza) sau chiar microcash, cand platile insumeaza doar cativa centi. Multe din sistemele electronice de plata pe internet sunt echivalentul electronic al sistemelor folosite zi de zi, cum sunt cartile de credit, cecurile etc. Pana si banii digitali, meniti sa reprezinte moneda forte, sunt disponibili 
Eficacitatea marketingului pe Internet poate fi determinata relativ repede si precis prin furnizarea statisticilor, obtinute prin intermediul tehnologiilor online, prin intermediul carora se realizeaza conturarea profilului si a actiunilor clientilor conducand in final la o mai buna cunoastere si adaptare a necesitatilor segmentului vizat 
Turismul online se bazeaza in primul rand pe distributia de informatie, insa principala finalitate este vanzarea directa, eliminand barierele fizice si de timp apeland la tehnologiile comertului electronic. De exemplu, in industria hoteliera se poate vorbi despre mijloacele de rezervare prin intermediul sistemelor de rezervare functionabile precum si despre sistemele de rezervari in timp real. Potentialul vanzarii directe este unul mare, bazat pe o serie de avantaje pentru furnizorii de turism, cum ar fi: automatizare, eliminarea comisionului agentului de turism, reducerea costurilor de rezervare prin internet fata de metodele traditionale, in acelasi timp cresterea volumului rezervarilor datorate noilor metode de accesare a Web-ului (PDA-uri, telefonie mobila etc.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Turismul Viitorului - E-Turism.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!